Aszfalton - 11-ről a hetedik helyre
46. Catalunya Rally
2010-10-24
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
751784993
Napi oldal:
63022
Jelenleg:
1254
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szombati élménybeszámoló

Szombat. Újra éjfél és újra nincs internetem…
Miért is lenne egy négycsillagos spanyol (bocsánat: katalán) szállodában…
Sikerült felraknom az egyik videót a sajtóirodából (miután mindenki lelépett 8-kor, a takarítónő pedig volt olyan kegyes, hogy körbesöpört és nem dobott ki addig, amíg le nem járt az én fjú minitsz-em…
Megírom, majd egyszer felkerül.


Aszfalt.
Vártuk. Jobban, mint a vegyes talajt. Bár a murvára tudott Frici 'tesztelni' a shakedown-on, aszfaltos beállításokkal, slick gumival még sosem ment előtte a Ford Focus WRC-vel. Nem baj, majd megoldja.
Este kicsit el volt kenődve, de nem hiszem, hogy lett volna szégyenkezni valója. Tudjuk, hogy mennyi tesztelnek a többiek, tudjuk, hogy mióta ülnek ezekben az autókban.
Biztattuk: jó lesz ez, szombaton még inkább érezni fogja…

Nem kellett volna korán kelni, de mivel nem bírtam péntek este felrakni az élménybeszámolót és a képeket, így korábban lejöttem a lobbyba és megpróbáltam, hátha sikerül. Csak arra volt jó a dolog, hogy megint egy órával kevesebbet aludjak és jól felhúzzam magam.

thumb_Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_5Viszont így időben odaértünk a mai elsőre. Sejthető volt, hogy ma még nagyobb lesz a tömeg, a mindenfelé parkoló autókból éreztük: leszünk most is néhányan. A GPS azt jelezte, hogy még több, mint 2 kilométerre vagyunk a médiaparkolótól, amikor egy motoros rendőr elállta az utat és azt mondta: nincs már hely! Azt szoktam mondani: egy hely mindig van (ezért nem jó két autóval menni, mert tényleg csak egy hely van). A rendőr ezt a véleményt nem osztotta, de sikerült átjutni rajta. Elfordult, mással beszélt, közben szép lassan elmentünk mellette az Exeo-val.

Azt már tudtuk, hogy Imiék jégkémkedése rövidre sikerült. Késésben voltak a rendezők, az állomások még nem álltak időben, pánik tört ki rajtuk és elhangzott a napi jelszó, mint régen a kisdobos táborokban (Tudooom, fogalmad sincs mi az. Szerencsére néhányan tudjuk): senki sem mehet tovább. Imiéket félreállították a gyorson, így tudtuk, hogy vezéráldozatot hoztunk, a jégkém autó mára nem kémkedik tovább.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_1

Szerencsére nem voltak messze az elsőnek kiválasztott kanyarunkhoz, így gyalog ők is odajöttek.

Rengeteg néző, rengeteg fotós.
Sokan, ugyanott. Ilyenkor szokták mondani a 'szakértők', hogy nem értik, miért vannak a fotósok egy helyen, miközben annyi kanyar van még a gyorsaságin. Pedig annyira egyszerű: a fotósok szeretnének minél több, minél látványosabb képet készíteni. Ha bemész egy, a külvilágtól elzárt részre, akkor ott kell lenned egész nap, jelen esetben maximum két képet tudsz készíteni a mezőnyről, kedvenc versenyződről. Ennél viszont többet kellene.
Maradnak tehát a jól megközelíthető (jelen esetben látványos, spanyolos) kanyarok és ebből kell kihozni kinek-kinek a vérmérsékletének és a technikájának megfelelő képet. Ennyire egyszerű ez a 'mindenfotósegyhelyen' történet. (Persze, lehet vitatkozni, én is tudok ellenérveket mondani erre is, de hidd el, ezen kár vitatkoznunk :) )

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_2

Jött a mezőny, a keskeny útról fordultak be a még keskenyebbre. Volt, aki látványosan, volt aki szerencsétlenül. Frici látványosan, a képeken is látszik, hogy precízen, szűken, kis kézivel. Tapsoltak a népek, büszkék voltunk.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_3

Úgy számoltuk, hogy simán átérünk a napi harmadik szakaszra. Srácokkal be az Exeo-ba, Imiéknek a Tranzitban jutott hely. Kicsit lemaradtak, az ő GPS-ük talált egy rövidebb, de zűrösebb utat. Mi szépen hasítottunk, egyszer csak a gyorstól 6 kilométerre egy falu előtt a gázpedál funkcióját vesztve tartotta a talpamat. Nemrég éreztem ilyet, hiszen idefelé sikerült kiszárítanom a tankot még a trélerezés alatt, akkor volt hasonló. Most viszont tele a tank és a spanyolok A4-es másolata csak nem akart tovább menni. Nem akarok a részletekbe menni, mert tudom, hogy jobban értesz hozzá: nem kapott elég levegőt az autó. Próbáltuk megoldani, kevesek voltunk hozzá. Az AVIS-t felhívhattuk volna csereautóért, de akkor az egész nap eldobós lenne, ha itt várnánk az út mellett a segítséget. Imit ott hagytuk, kipróbált szerelő :) Úgy éreztük, ha hagyunk neki időt, talál megoldást. Addig mi a Tranzittal felmentünk a körforgalomhoz, amiről tavaly rengeteg videót láthattunk, ahogy Asi szépen lekörzőzi.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_6

Folyamatosan azt írom, hogy sokan vannak mindenhol… Itt az eddigieknél is elképesztőbb tömeg, millió autó, mégis a média matricával 100 méteren belül meg lehetett állni és tényleg hagyják az embert dolgozni. De jó lenne, ha otthon is így menne ez, és nem csak néhány versenyen.

Ahogy mondtam: millió ember, fergeteges hangulat.
Most is itt volt a 4 hengeres bevásárlókocsi, az alaphangot megadta. Hullámzott a hegyoldal és ha a másik oldalon nem folytatták a hullámot, akkor hatalmas füttykoncert volt a válasz. Saját magukat szórakoztatják, amíg nem jönnek az autók. Akkor viszont feszülten, izgalommal, ovációval figyelik a matricás gyorskocsikat.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_4

És azok jöttek! Loeb úgy lefűzte, hogy nem mertem volna betenni a kezem az autó és a korlát közé. Ogier törötten érkezett, Ken Block első lökhárítójának is csak a rögzítő stiftjei jelezték, hogy innen hiányzik valami. Frici is megkapta a megérdemelt tapsot.

Berohantunk a szervizbe, szerettünk volna napközbeni szervizhangulatot elcsípni.
6-8. időket mennek a fiaink. Büszkék vagyunk rá. Titkon ide vártuk őket, és ahogy láttam Fricin, ők is ezt szerették volna már az első nap is elérni. Nem baj, jó ez így. Mások is látják a részeredményeket és azokat maximálisan értékelik (hiszen ezért is indulhatott ezzel az autóval Frici)

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_7


Nagyrohanás, újra vissza az első kanyarba. Reggel néztem, hogy merre süt a nap, reméltem hagyják majd, hogy onnan fotózzak, ahonnan elterveztem. Útközben megint találkoztunk a reggeli rendőr kollégával, aki sajnos most határozottabban, és még mindig 1.5 kilométerre van a rajttól. Azt számoltuk, hogy gyalog nem érünk fel időbe, de nem volt más választás: vagy felgyalogolunk, vagy dobjuk ezt a szakaszt. Szerencsére Imi átverekedte magát valahogy a rendőrön és a szalagtól pár méterre és még futópercre ugyan, de Loeb előtt sikerült odaértünk.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_8

Nem cifráztuk, vissza a könnyen elérhető körforgalomhoz. Még volt idő, kávézó teraszán napozott a brigád.

A körforgalom hozta most is a tőle elvártat. Óriás hangulat, nekem már csak a vuvuzela 'hiányzott' egy jó focimeccs fillingjéhez. Szerencsére focisták helyett rallysták jöttek.
6 percenként. Először nem volt tiszta, hogy mi ennek az oka, aztán kiderült: élőben (!) közvetítették ennek a szakasznak az elejét. (sajnos Friciék két percre jöttek, így valószínű, ők még nem voltak benne azok között, akiket a spanyol TV nézők láthattak)

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_9

Később mesélte Frici, hogy ezen a gyorson a rajtban lefulladtak, próbálták újraindítani, sikerült, de hagytak bent annyit, hogy a kis Wilson gyorsabban tudjon lejönni a szakaszról náluk.

Újra be a szervizbe, közben az Exeo is lábra kapott, Imi jégkrém autót is kihozta a gyorsról.
Azt számoltam: ma 6 szakaszból 4-en ott voltunk és két szervizt is 'végigasszisztáltunk' a magunk módján.

De jó volt! Jó érzés volt, hogy a Fordosok ajánlották fel a zászlót lengető komálósoknak, hogy szívesen felrakják a zászlót a szervizsátorra.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_10


Friciék elégedettek, újabb nagy siker küszöbén. Nem tudom mit kell ilyenkor kívánni, előttük is, mögöttük is nagy az űr, kár lenne leesni az útról, egy jó tempóban szépen végig kell autózniuk. Ennyi! :) Csak hogy én is osszam az észt…

Este újra nekifutottam a médiacenter internetének. Ennek köszönhető a pénteki fotóalbum és élménybeszámoló, valamint már a szombati fotók felkerülése is. Gondoltam egy nagyot, mert mindig kell, hogy gondoljunk egy nagyot és újra (sokadszorra) nekifutottam, hátha hamarabb (Te)Csőbe tudok húzni a hétfői teszten készült videókból legalább egyet.

És láss csodát (najó, szerényebben: láss videót), sikerült. Felért az egyik (miután kiürült a médiaközpont és egyedül neteztem)

Egy valamit el kell még mesélnem a mai napról, bármennyire is fáradt vagyok:
Azt gondolom ennek a hétnek a számomra - és remélem ezért nem haragszik meg a csapat - legnagyobb élménye ért a médiacenterben (amikor még ott voltak jó páran).

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_11


Többen dolgoztunk, besétált Martin Holmes (igen, az a Martin Holmes!) és amikor meglátott a gépem mögött, átszólt az asztal fölött és ezt mondta: 'You are a gangster!'
Éééén? De miért?? Gondoltam összekever valakivel. Igaz, hogy köszöntem már neki illendően, amikor elmentünk néhányszor egymás mellett, de nem értettem, hogy mit tettem, ami miatt ezt kapom. És pont Tőle…
Újra mondta, hangosabban. Mindenki ránk nézett: 'YOU ARE A GANGSTER!!'

Miért lennék az, őszintén tisztelt Holmes Úr??
És jött is a válasz: 'Felraktál rólam a weblapodra egy képet. És az FIA most vissza akarja venni az akkreditációmat, mert nem a rallyval, hanem a lányokkal foglalkozom'
De ezt már nevetve mondta. Elbúcsúzott és jó munkát kívánt. Martin Holmes!
Köszönöm!

Jó nap volt a mai. Frici, tömeg, rally, hangulat, legengszterezés.

Ez a hír most jelenik meg 7228. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
272829 30 310102
030405 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
2025.02.07-08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k