LCH Tavaszi LADA találkozó
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
684864850
Napi oldal:
96816
Jelenleg:
965
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2016-08-07 07:18:33

2kg! -de a szabály, az szabály...
És arra is emlékszünk, hogy anno a széria Zsigulik, a lámpakeretek, és díszlécek hiánya miatt mentek annyira. Míg meg nem "buktak"...
bizonytalan
...és, ha 3L-rel több benzin, vagy 2L-rel több ablakmosó lett volna az autóban?
2016-07-12 22:28:08

Frici neve mellett nincs autó. Talán gyalog megy? mosolygok

Viccet félretéve, a nevezők alapján jó kezdeményezésnek, felmelegítésnek tűnik ez a hegyi verseny.
Tulajdonképpen felfoghatjuk sprintnek is...

2016-06-26 07:51:03

Kiesés.
Üzletnek lehet, hogy jó, de sportnak kevésbé...
Így megy pocsékba a tehetség...

2016-06-24 19:15:10

"Ennél talán nagyobb gond, hogy a versenyautó sem indult még be a futam előtt otthon a műhelyben: „Az autóba bekerült az új fejlesztésű kit, amiről kiderült, hogy még nem kaptuk meg minden alkatrészét. Az autót nem is tudtuk otthon beindítani, a mérnök segített itt és csak csütörtökön délelőtt, 1 órával a gépátvétel előtt indult be először."

Az kétségtelen, hogy elszánt csapat a Botka csapat!
100 versenyzőből 99 biztos, hogy otthon marad, ha az autót nem tudja beindítani a garázsban...

Esetleg egy "ikaruszos" mérnököt is lehetne alkalmazni...

Az előjelek meglehetősen negatívak, de lássuk a folytatást!
2016-06-05 21:16:11

Gratulálok Botka Dávid kitűnő negyedik helyéhez, és külön gratulálok az autóért felelős szerelőknek, mérnöknek.
Nem volt hiába a b@szogatás?! Őőőő... az építő jellegű kritika... mosolygok

2016-05-27 20:40:40

Hillman!

Ez ám a rallis élet! -meg a lényeg!

http://www.duen.hu/userfiles/image/160527_Janika_a_PIRELLIseknek_osztotta_az_elmenyt/janika_a_pirelliseknek_osztotta_az_elmenyt_1.jpg

Emlékszel Te ilyenre a nyolcvanas évekből?
mosolygok

"A jó lovas katonának de jól vagyon dolga:
Eszik, iszik a sátorba, semmire sincs gondja.
Hej, élet, be gyöngy élet, ennél szebb sem lehet,
Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret."

mosolygok
2016-05-12 22:52:26

Én szurkolok Dávidnak, jó, megbízható, eredményre törekvő versenyzőnek tartom.
No de az autó...? -vagy a szerelőcsapat...? -vagy a mérnökök hada...?

2015.11.12
"Az autó szenzációs, nagyon tetszik. Úgy van felkészítve, ahogy egy eladó autótól elvárható. Bízom benne, hogy nem fogok úgy járni vele, mint két évvel ezelőtt a Peugeot-val jártam."

forrás:
http://www.duen.hu/hirek/uj_autoja_van_az_europa-bajnoknak

2015.11.27
"Szétszedtük az autót. Az apró hibáit kijavítottuk, kicseréltünk pár GL szemet. Elég sok célszerszám kell az autóhoz, ezeket próbáltuk beszerezni. Nagyobb hibát nem találtunk rajta, láthatóan minden túl van méretezve rajta sok minden, hogy bírja a terhelést.
Az már látszik, könnyen szerelhető az autó, de ez elvárható is..."

forrás:
http://www.duen.hu/hirek/eles_teszt_horvatorszagban


2015.12.24.
"Már volt időnk alaposan átnézni, a váltót, a diffit és minden részletében tökéletes, azt gondolom tényleg jó vásárt csináltunk vele."

forrás:
http://www.duen.hu/hirek/adventi_hangulatban_a_botka_rally_team

Ehhez képest:
A harmadik verseny után is, gyakorlatilag romokban a gép, az állóképességet tekintve.

nemértem

2016-03-12 20:44:43

Ha interaktív, akkor kérdeznék...

Egy szűk helyen történő megfordulás miatt, mégis, mitől lett kuplungos?
A kuplungozás utáni jeladó hiba szokványos? -ha a főtengely jeladó okozta a bajt, és az a lendkerék mellé van szerelve, a kuplung meg a lendkerékre, akkor én másra gondolnék..., de inkább csak a részletek érdekelnének, őszintén. (Nem Citroenes vagyok
mosolygok )
2016-03-05 20:13:09

Az a helyzet, hogy a szabályismereti vizsga, része a felelősség levetkőzési projektnek, ahogy a folyamatos bukócső és homológ cucc mizéria is.
"A versenyző szabályismereti vizsgát tett, fel volt öltözve homológba, előírásos bukócsöve volt, ennek ellenére történt a sérülés. Ki tehet róla...?" Az élet megy tovább.
Viszont, ha ezek nincsenek, lehet magyarázkodni.
E helyett, "esetleg nem-e lehetne-e" egy szakértő tisztségviselő, akinek a tudása, szakértelme, és ebből következően a szava is mindenki számára elfogadható, elfogadott lenne. Nem is beszélve az írásos felelősségvállalásról a versenyző részéről. Ez költői kérdés volt, mert a válasz az, hogy NEM! -a papírok, aláírások döntenek a józan paraszti ész, és szakértelem helyett.

Ortodox!
Fogadjunk, hogy Te is emlékszel arra, hogy a nyolcvanas években, és azóta is folyamatosan napirenden van a bukócső, mint a versenyzők csesztetésének eszköze. Hol a talp, hol a cső mérete, hol a kialakítása, letámasztása, falvastagsága, anyaga, keret, vagy ketrec stb. Azzal cseréltetnék bukócsövet, aki folyamatosan új szabályokat hoz. Fogadni mernék, hogy életében még nem volt kezében flex, meg hegesztő...
király
2016-02-07 08:45:12

Ernő!
Addig volt jó az "amatőr", amíg az MNASZ bele nem rondított.
Bocs, de Te is "profi" oldalról jössz. Ki kell, hogy mondjam: Ti nem értetek hozzá! Fogalmatok sincs, hogy mit szeretnének azok, akik a sprinteken mennek, mennének. Ha kíváncsiak lennétek rá, és szívügyetek lenne a rallye ezen ága, akkor megkérdezhetnétek azokat, akiknek egyébként vissza kellene adni a jogaikat. Csak, hogy hármat említsek, Mészáros Iván, Tódori, Üveges és a többiek.

Egyébként volt idő, amikor lett volna realitása a sprintet az MNASZ égisze alá vonni, régen... De akkor is csak akkor, ha az MNASZ máshogy tudott volna hozzáállni, mint ahogy később állt.
Tönkretettetek mindent, újra kellene kezdeni az egész felépítését az "ősrendezők" módszerei alapján.
De ez csak az én véleményem.

2016-01-26 21:43:38

Magánügy.
Magánügy az, hogy mint egykori versenyző fontolgattam, hogy egy ceredi (vagy hasonló) sprintre bérelek egy jobb vasat, és egyrészt a 18 éves fiamnak, aki erősen érdeklődik az autósport iránt, megmutatom közelről a ralit, másrészt megyek egy nosztalgia kőrt. De nem fogok felöltözni másodmagammal talpig homológba (még lejártba sem), hogy menjek 50 km-t. Ennyire azért nem fontos.
Eddig magánügy. De mi van, ha rajtam kívül mások is gondolkoznak hasonló „családi” fellépéseken? Ők sem fognak menni, nem fognak autót bérelni, nem fognak ruhát sem venni, nem fognak nevezési díjat fizetni, gumit koptatni, benzint pusztítani, versenyszínhelyen megszállni és utánpótlást kreálni.
Szóval mindenki jól fog járni. Főleg az MNASZ, akik majd megállapítják, hogy ismét jól dolgoztak, ismét sikerült néhányakat kiszorítani az autósportból. Csak így tovább fiúk!
bizonytalan

2016-01-22 21:22:43

A holnapi közgyűlésen azt is kérdezzétek meg az elnöktől, hogy a balatonfőkajári, még mindig épülő versenypálya (mely projektben Ő valamiféle szakmai megmondó ember, vagyis a menedzsment tagja (volt, vagy van)), hogy is áll valójában? És, hogy milyen a befektetők (erre pénzt adók) hangulata…
megdöbbent

2015-12-18 23:07:47

iCodriver:

Mi van akkor, ha rásüt a ketyerére a nap?
nemértem

2015-12-12 12:23:36

A mai világban nehezen hihető egy ilyen nagy értékű díjért folyó tehetségkutató verseny. A szervezőkről nincs is semmilyen infóm, legfeljebb annyiból érdekesek számomra, hogy vajon kik lehetnek azok, akik ilyen nagyvonalúan, önzetlenül díjaznának (akár szponzorok segítségével is) egy ifjú tehetséget. A megjelenésük alapján számomra nem szimpatikusak, de ez maradjon az én magánügyem.
Ami miatt szkeptikus vagyok az az, amit ezzel kapcsolatban tapasztalgatok. Véleményem szerint egy ilyen díjért folyó versenyben a minimum kellene hogy legyen, az egyenlő feltételek elve. Ennek szellemében nem tekinthető annak, hogy pl. a július végi selejtező esetében voltak, akik csak "úgy estek oda", és voltak olyanok, akik előtte agyon tréningezhették magukat a szimulátoron. Ott az az érzésem volt, hogy ez sokkal inkább egy tv-s produkció, mint egy tehetségkutató. A kommunikációjuk a résztvevők felé, enyhén szólva is siralmas. Talán illett volna az aktuális selejtező eredménylistáját (időkkel együtt) megküldeni a résztvevőknek. A mai világban ez csak egy kicsivel lett volna több, mint egy gombnyomás. A sajtója meglehetősen jó a produkciónak, annak ellenére, hogy eddig még nem sok minden történt. A beígért tv műsorsorozat kezdése mégis elmaradt.

https://www.facebook.com/ajovonegykereken/
Itt érdemes lejjebb görgetni a hírek és vélemények között.

Az sem túlságosan bizalomgerjesztő, ami a weboldalukon látszik:
http://www.ajovonegykereken.hu/

Összegezve, a szervezés, lebonyolítás, megjelenések alapján, nagy reményeim nincsenek a tehetségkutatással kapcsolatban. Viszont valakiknek feltehetően jó üzlet. Mondom: feltehetően, de ne legyen igazam.
nemértem

2015-12-10 20:38:48

Ez a "Jövő négykeréken" című valami, kíváncsi leszek hova fog kiérni. Talán nem oda, amire gondolok. Az első fordulón ott voltam. Nemkicsit szkeptikus vagyok.
A videókban felvillanó Jana-cered-Duen-re rákattantam. Kár volt. Csak remélni tudom, hogy Jana tud ennél többet is a híre alapján. Legalább annyit, mint az őt megelőző Corsa pilótája. Amit itt Janától láttam az csak "parádé", ami nem egyenlő a "parádés"-sal.
király

2015-11-29 18:31:04

Értettelek (akár fél szavakból is)! mosolygok

Erre válaszoltam, hogy az általad felvetett esetleges problémát, a gyorsasági szakághoz hasonló módon lehetne kezelni a rallye-ban is. Ezért idéztem a gyorsasági licence igénylés feltételeit.

Üdv.
2015-11-28 18:45:51

Nem gondolom, hogy a tömeges "apuka" megjelenés reális várakozás lenne, de ha mégis, akkor a gyorsasági mintájára.

"1.2.3.2. AUTÓS GYORSASÁGI SZAKÁG
Versenyzői licencek
A licencek kiváltásának korhatára az FIA előírásai szerint.
Egyedi esetben 12 éves kortól licenc adható, abban az esetben, ha ezt az
AGYB javasolja és az MNASZ Intéző Bizottsága által erre kijelölt bizottság által előírt feltételek teljesülnek.
(12 – 14 éves kor között kizárólag a Suzuki Swift Kupában lehetséges az
indulás.)
Amennyiben a kérelmező elvégezte az MNASZ által elfogadott Versenyző iskolát, azt az AGYB az elbírálás során figyelembe veszi."

Ezen kívül még ott van a versenyzői múlt, amivel alá kellene támasztani a kérelmet. Nyilván én sem azt támogatom, hogy az ORB, autós iskola legyen.

2015-11-28 09:46:05

És amit kifelejtettem, pedig talán ez a legfontosabb:

Végre beköltözne az ORB-be, a meglévő üzleti szellem mellé a sportszellem.
Tisztelet a kevés kivételnek.

2015-11-28 09:16:20

"Mindenki azt csinál, amit akar."

Ha nem is mindenki, de ez nagyjából most is így történik.

Ha valaki úgy gondolja, hogy egy kategória ne indulhasson, akkor nem indul (WRC)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy egyesek ne rendezhessenek versenyt, akkor nem rendezhetnek (RTE, sprintek)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy nem akar, vagy tud dolgozni, akkor nem tanul, és dolgozik (eredménylisták, szabályzatok)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy kicsi a boldoguláshoz a 2.0-ás motor, akkor megy 2.4-essel (Sasa)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy meg tud mérni egy motor térfogatot, akkor megméri (ATB)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy egy versenyrendezés jó, akkor az jó! (Mecsek rallye 2)...

Tovább is van, mondjam még?

Egyébként a pályaversenyzői licence-kérelemnek nem feltétele a jogsi (némi korlátozással), gondolom, azért mert zárt a pálya. Hogy a rallye-ban mikor lesznek hasonlóak a feltételek, az csak azon múlik, hogy mikor gondolja valaki úgy...
A hegyi versenyzés az gyorsasági versenyzés, és a pálya jellege nem sokban különbözik egy rallye gyorsaságitól (aszfalt). (Az más kérdés, hogy manapság nincsenek hegyi versenyek Mo-on.) Egy rallye gyors, az ugyanúgy zárt pálya, mint a hegyi, etapon meg vezethet a navigátor is.

Nem gondolom, hogy egy tehetséges gyerek indulása, aki eléri a pedálokat és kilát az autóból, alapjaiban rengetné meg a sportágat, illetve a biztonsági előírásokat.

Egyszer talán rajtam kívül, más is így fogja gondolni...

2015-11-27 20:19:39

A nézőket ne féltsd! Már szinte mindenhonnan ki vannak tiltva.
Ha egy "jogosítványos" megy be a nézők közé, akkor ki a felelős?
Leginkább a néző, mert ott állt, ahol...

Egyébként meg a versenyző (függetlenül a korától), jelen esetben meg még az apja, aki odaengedte.

Láttál már gokartokat egymás hegyén hátán?
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k