Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
684277376
Napi oldal:
40165
Jelenleg:
711
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2014-12-30 20:43:53

Nem tudom megállni szó nélkül: a négy, és háccsókerekeseknek.

Egy gázon, egy íven! -ahogy azt a lentebbi videón 10:30-nál a zsigulis srác csinálja. Ha kombináció, akkor szépen sorban... A hebegtetés olyan, mint beszédben a halandzsa!
megdöbbent
2014-12-29 19:36:19

Ortodox!

Ezen a Via Dolorosa-n elgondolkodtam.
M.I. a saját keresztjét cipelte, mégis nehézzé vált, letette, keresett egy könnyebbet(?). B.E. Nem a sajátját cipeli... előbb lesz nehéz, előbb fog lekívánkozni a válláról..., hosszú az a Via Dolorosa és sok a stáció (14).

Ezt olvastad (idézet a levélváltásból):

MNASZ:
"Álláspontunk szerint, hosszú idő után végre sikerült egy olyan szabályozás alapjait letenni, amely minden bizonnyal egységes keretet biztosít, a hazai rallye sport utánpótlásának, kulturált és biztonságos körülmények között való versenyzéséhez."

Büki E:
"Sokkal fontosabb az ömlengésnél, hogy az alapokat letisztázzátok. Első lépésként tudatosuljon a fejekben, hogy a MARB nem a hazai rallye sport utánpótlása! A MARB= MAGYAR AMATŐR RALLYE BAJNOKSÁG, sprint
jellegű rendezvények kel. Ez nem egyenlő az utánpótlással! Ennek lehet része egy utánpótlás program. Az utánpótlás a Rallye2. A MARB-ban mindenki versenyezhet, szabályozottan, biztonságosan, aki rallye típ. versenyen szeretne részt venni."

Nehéz lesz úgy dűlőre jutni, ha még az alapok sincsenek tisztázva. Így B.E-nek annyi esélye van, mint színvaknak a Rubik-kocka ellen...
De van egy huszárvágás szerű megoldás, főleg, ha szereted a sci fi-t:
Ernő egy lövészetes ötlettel leválasztja az amatőrt a profitól, és magáévá teszi a keresztet…
helyeslek vigyorgok
2014-12-27 07:23:05
2014-12-27 07:19:49

Sanko!

Tévedsz. Már jogszolgáltatás sincs!
Valamiféle shop van, ahol lehet „igazat” vásárolni.
Kispénzért kis igazságot, nagypénzért nagy gazemberséget.

Más:

Lentebb ezt írtam:

"...ezzel okafogyottá vált az amatőr (rallye típusú) autósport jogilag is kivitelezett elválasztása az "élsport"-tól...

...Mert ugyanis olvasatomban is a lövészetes ötlet erre lett volna jó, és a mai napig is szükséges lenne."

Amikor írtam, még nem ismertem ezt:
https://www.dropbox.com/s/3fshu9ffnm9bqqc/141224_MARB_DuEn.pdf

Tisztára, mintha Büki E. átvette volna M.I. keresztjét...
bizonytalan
2014-12-27 07:19:49

Sanko!

Tévedsz. Már jogszolgáltatás sincs!
Valamiféle shop van, ahol lehet „igazat” vásárolni.
Kispénzért kis igazságot, nagypénzért nagy gazemberséget.

Más:

Lentebb ezt írtam:

"...ezzel okafogyottá vált az amatőr (rallye típusú) autósport jogilag is kivitelezett elválasztása az "élsport"-tól...

...Mert ugyanis olvasatomban is a lövészetes ötlet erre lett volna jó, és a mai napig is szükséges lenne."

Amikor írtam, még nem ismertem ezt:
https://www.dropbox.com/s/3fshu9ffnm9bqqc/141224_MARB_DuEn.pdf

Tisztára, mintha Büki E. átvette volna M.I. keresztjét...
bizonytalan
2014-12-25 17:05:35

Ortodox!

Annak tudatában, hogy Te MNASZ párti vagy, megértem véleményed, de nem értek vele egyet. Legfőképpen azért nem, mert a lövészetes ötlet megjelenése óta sok víz lefolyt a Dunán, vagyis utólag értékelni egy döntést nem ugyan az, mintha az adott pillanatban értékelnénk. Sőt a most, esetleg negatívként értékelt folyamat a maga idejében még akkor is lehetett pozitív, ha a többség ezt, ott és akkor nem így gondolta. Szerintem a többség támogató hozzáállásának hiánya elsősorban nem az ötletet minősítette, hanem annak végig viteléhez nem volt bizodalma. Ha azt kérdezzük, hogy miért nem, akkor a mai magyar jog- és igazságszolgáltatási rendszerrel kapcsolatos anomáliákat kellene górcső alá vennünk, aminek elemzése után logikusnak találnánk a többség reakcióját.
Ami bennem ezzel kapcsolatban hiányérzetet kelt a mai napig, az az, hogy kurtán-furcsán lett vége ennek a csűrcsavaros ügynek ha egyáltalán vége lett! Senkitől nem hallottam, olvastam, hogy az RTE részéről indított jogi ügyek véget értek, visszavonásra kerültek, vagy bármilyen ítélettel is végződtek volna. Nekem, információim alapján az a benyomásom, hogy M.I. hátrált ki B.Cs. mögül, ezzel okafogyottá vált az amatőr (rallye típusú) autósport jogilag is kivitelezett elválasztása az "élsport"-tól. (Ugye itt az idézőjeleket nem kell indokolnom...)
Mert ugyanis olvasatomban is a lövészetes ötlet erre lett volna jó, és a mai napig is szükséges lenne. Az, hogy ebben B.Cs. magára maradt, az a legkevésbé sem az Ő hibája. Az Ő legnagyobb hibája szememben, hogy M.I. "békenyilatkozata után" nem állt ki a nagy nyilvánosság elé, és nem számolt be az ügyek tényleges állásáról. De ez a magatartás is védhető M.I. melletti lojalitásával, ami számomra ugyan nehezen érthető a történések után, de lehetséges.

Összegezve, B.Cs. egykori ötlete, ott és akkor, az egyetlen megoldásnak látszott az amatőr rallye megmentésére, még akkor is, ha ez az ügy messze túlmutatott saját jelentőségén, és a jogállamiságot tette, tette-volna próbára.

A fórumos ötlettel kapcsolatban fehéren-feketén én sem értem, hogy mit keres B.Cs. az MNASZ oldalán? De, ha az összeesküvés elméletek alapvetéseiből indulok ki, akkor azt mondhatom, hogy "semmi sem az, aminek látszik". Ez esetben legalább is a definiált célokat illetően...
kacsintok

2014-12-12 13:50:42

Tudom, hogy kötözködésnek látszik, de!
A magyaroknak "Felhívjuk a figyelmet",
külföldieknek meg "Kedves Versenyzők!"

Mióta van a pénznek szaga?? király

2014-11-19 20:08:40

Bocs, ez lemaradt (csak, hogy ne a levegőbe beszéljek):

2014-11-19 19:58:14

Kedves András!

Az elmúlt évtizedek során több versenyautóm is volt 70-200+ Le-ig, két- és négykerék hajtást is ideértve. Belekóstoltam szinte az összes négykerekű műfajba (gokart, ügyességi, szlalom, túra, R2, R1, gyorsasági (H.ring, hegyi), autócross, rallyecross, rallyesprint. Azok közé tartozónak gondolom magam, akik fél életüket erre a sportra tették fel. Most egy 27 Le-s gokartunk van a fiammal közösen. Ez a gép kb. 26.000 Ft-ban van lóerőnként. Eddig mentünk vele ketten kb. 120 percet. Szorozd ki gyorsan mennyibe van eddig 10 perc? Ja, és a legutóbbi fellépésen (Pannónia Ring) át lett szabva a spoilerezés, és az első futómű. Szóval a következő akcióig igényel némi (anyagi és munka) törődést. Aztán ott vannak a fejlesztések. Hátsó tengely, váltó, gumik, fékek stb.
Továbbra sem akarlak bántani, de az a véleményem, hogy olyan vagy mint a jóllakott kisgyerek a cukrászdában, vagy a nyolcvanéves bácsi a kuplerájban: Csak a szeme kívánja...
Egy kéretlen tanácsot szeretnék adni befejezésül: Amennyire csak lehetséges, tartsd távol magad mindenféle berregős vetélkedéstől. Nem neked való!
2014-11-17 20:52:32

Gondolom fedett pálya, bérgokart, max. 9 LE...
Ez megint csak (jó esetben) a langyos víz lesz.

125ccm, 40 LE, 6 gang! Vagy egy jó fixes! A gokart, és az
általa nyújtható élmény, illetve a belőle levonható tapasztalat
itt kezdődik...
király

2014-11-13 18:50:50

Hogy mik a kilátások?

Hát..., tudod azoknak, akik erre tették fel fél, vagy egész életüket, ez a kérdés így, bizos, hogy nem vetődött fel. Még álmukban sem!

2014-11-13 18:47:19

"Nagyon sokmindenen múlik mennyit szánnék rá. Pl. ha egy ismert bajnokság, pl. Swift Kupa többet, mintha valami amatőr amiről nem is hallottam még csak a "benfentesek" tudnak róla."

Ez egy nagyon nagy butaság!
Hogy számodra mi lenne hasznos, kellemes, szórakoztató vagy éppen sport értékű, az a legkevésbé sem függ attól, hogy az adott sorozat mennyire ismert.

2014-11-12 22:17:23

András!

Távol áll tőlem, hogy sérteni akarnálak. Csak az őszinteség jegyében írom, hogy talán itt van a hiba:

"Természetesen gokartra nem gondolhattam, meg se fordult volna ilyen a fejemben, hogy egyáltalán a gokartozás lehetséges, nyilván csak egy másik világban."

Az a helyzet, hogy a sportszerű autóversenyzés szinte csak arról szól, hogy elérhetetlennek látszó célokat tűzöl ki magad elé, és tűzön-vízen magadat keresztül verekedve, csak a célt látva, fejleszegve haladsz előre. Ha lassan, akkor lassan, ha gyorsan akkor gyorsan. A lényeg, hogy előre, és hogy nincs olyan a szókincsedben, hogy "feladom", vagy hogy "nem lehet".

Azért sok sikert!


2014-11-11 20:46:24

A pályaversenyzés iskolája a szlalom. Tudomásom és tapasztalataim szerint Mo-on magas színvonalon művelik.
Pl. Asi is itt kezdte, és sikeres versenyzőként is művelte.
Ez azért jó műfaj, mert rájöhetsz olyan dolgokra (pl. hogy nem mindig a "gyors" a gyors), amire máshol sokkal keservesebben...
Ha derogál a bója, akkor olyan versenyeket keress, ahol időmérésre megy a verseny. Az elején zavarni fog a pálya, az autó, a motor, a váltó, meg minden ami körülvesz.
Ha még test-test elleni küzdelem is van, az meg teljesen el fogja vonni a figyelmed az egyébként fontos dolgokról (pálya, autó, motor, váltó meg minden ami körülvesz).

Költségek. A költségeket elsősorban nem a versenyág határozza meg, hanem a siker utáni vágy. Bárhol indulsz és nyerni akarsz, az sokba fog kerülni. Ha csak autókázni, az kevesebbe, de az meg nem sport, csak feltűnési vágy.
Ez van!

2014-11-04 22:51:05

És mit fogsz mutogatni a fiadnak, vagy az unokádnak?
bizonytalan
2014-11-03 22:41:26

Ez meg...

"A Sporttanács javasolja az Elnökségnek, hogy a büntetést a
2015-ös Rallye bajnokságok lebonyolításának támogatására fordítsa."

...mondjuk azt is jelentheti, hogy ha jövőre versenyt rendeznek, és akkor ezt megkapják támogatásként, tulajdonképpen be sem kell fizetni.
kacsintok
2014-10-24 16:50:43

Tévedsz a rallye szépségét illetően. A rallye-ban pont az a szép, hogy mindenki megtalálhatja benne a maga számára szépet. Az improvizáció csak egy a sok közül.

Definíciója (ne a Wikiben keresd):
Rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás. vigyorgok

Szóval az improvizáció csak egy a sok közül és nem is a legeredményesebb (a szabályt erősítő kivétel: Colin McRae). Ami minden sportágban eredményes, az a tervszerűség és a pontosság. Ha ez meglenne Friciben, még eredményes is lehetne. Kazár, Herczig, Bútor, Botka, Janika, Asi, Benik, Ranga L. és főleg Ferjáncz A. mind megbízhatóbb, ezáltal eredményesebb versenyzők is voltak, ami nem jelenti azt, hogy Ők sosem hibáztak. Ha kételkedsz, számold össze egyenként az említettek bajnoki címeit és Friciéit.

Nem fogom elemezgetni minden élmenő bukását, maradjunk még egy kicsit Fricinél. Előhalásztam a 2002-es toyotás esetét, no nem Tóth Marival, hanem a mecseki fákkal, és láss csodát az akkori toyotás crash lett most lekopírozva a hétvégén. A különbség annyi, hogy a Toyotával a kanyar végén, a pezsóval meg a kanyar elején történt ami történt: Kitört a hátulja és az ellenkormányzással be az erdőbe. Ez mindkét videón jól látható. Szóval azt is mondhatjuk, hogy nyomtalanul ment el Frici felett a 12 év... sírok

Én eredetileg csak azt állítottam, hogy egy kanyarra nem lehet mondani egyszerre, hogy "szigorú", és "tempó". A többi az a Te kedvedért született.
Egyébként a belinkelt átszabott Focus is (Frici korábbi nyilatkozata szerint) rossz felírás miatt (itiner) készült.
A kanyar előttre beírtak egy egyenest, ami a WRC-vel nem volt egyenes, a tempó miatt eltűnt. Az eset videóján is látszott, hogy egyenesben érezték magukat, mert még befordulni sem nagyon próbáltak, ahogy jöttek, úgy mentek a szakadékba.
Szóval ideje lenne az improvizációt lecserélni pontosságra, tervszerűségre és akkor még bajnokok is lehetnének.
De ez csak az én magánvéleményem, nem várom el, hogy bárki is egyetértsen velem.

Mecsek 2002 Toyota

forgatom a szemem

2014-10-23 21:31:03

Az esés nem betervezett esemény egy verseny során, hanem valamilyen ok miatt bekövetkezik. Úgy hívják baleset.
A baleset definíciója:

"A baleset olyan szokatlan, váratlan és nem szándékos esemény, amely adott helyen és időben úgy történik, hogy annak nem volt se nyilvánvaló, se tervezett oka. Általában negatív kimenetellel rendelkezik, amit bekövetkezése előtti, megfelelő időben történt észleléssel el lehetett volna kerülni."

Leírom neked még egyszer, most lassabban...
A tervezés fizikai megjelenése az itiner. Ezt úgy kell(ene) lediktálni, hogy annak alapján ne legyen esés, ha betartják a versenyzők. Ebben benne van az is, hogy a span se ötleteljen, hanem azt, és úgy adja vissza, ahogy a pilóta a pályabejáráson lediktálta. Ha nem ez történik, akkor az balfa.zság!
Ha mindketten betartják az itinerben leírtakat, nem jön közbe nem várt körülmény (pl.sárfelhordás) és mégis esés lesz belőle, az a rossz tervezés, a rossz itiner következménye. Ergo, ha úgy tetszik ez is balfa.zság.
Ha minden a tervek szerint zajlik, de a végrehajtás során nem várt körülmény lép fel (pl. sárfelhordás), és ennek esés a vége, az nem balfa.zság, ez benne van a rallye-ban.
Leegyszerűsítve ez a helyzet.
forgatom a szemem
2014-10-23 17:35:21

Frici a bakit magára vállalta, ő ismerte el a film vége felé kb. 5:58-tól. Elnézést kért fűtől, fától.
Kettőnél sokkal több lehetőség nincs, hogy balf.sz volt e, mert nem az itiner szerint ment, vagy az itiner szerint ment, de rossz volt az itiner. Esetleg még lehetett sárfelhordás, levelek, stb. és úgy látszik, hogy a nyílt részen az út száraz volt, viszont az ominózus J2 mintha nedves lenne. Akkor viszont nem hibázott, ahogy mondta, csak nem tudta kivédeni a váratlan helyzetet (mert sok volt, "tempó" volt, és nem "szigorú").

Az itinerhez:
A J –azt jelenti, hogy az út jobbra fordul, a 2 –hogy mennyire, a "szigorú" –hogy erősebb a kanyar, nagyobb figyelmet érdemel mint egy normál J2, illetve olyan helyen van ahol nagy a tempó (pl. hosszú egyenes végén), "tempó" –hogy lehet nyomni a gázt, mert elfér (pl. egy B5 után a kigyorsítási szakaszban).
Ha a "szigorú" és a "tempó" egy kanyarra van bemondva, az ellentmondásos. A kérdőjelet meg be szokták mondani, mert a hangsúlyozás nem mindig érthető az autóban.
Itt nem mondott a navigátor kérdőjelet.

A hagyományos itiner íráson ívül több kanyarjelölési módszer is van. Igazad van, az a lényeg, hogy a pilóta tisztában legyen azzal, hogy mire, mit íratott fel. Itt szerintem nem ez történt. Hangsúlyozom a látszat, és a hallottak alapján!

2014-10-23 11:39:37
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k