KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
686138046
Napi oldal:
21532
Jelenleg:
1865
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2014-10-23 11:22:07

A borulás előtt azt mondja Zsíros G. hogy:

". . . J2 szigorú tempó"

Kinek a pap. . ., de nekem ez a "szigorú" meg a "tempó" egy kanyaron belül nem akar összejönni.
Lehet, hogy azért annyira gyors a Frici, mert ilyen itinert ír?
kacsintok

4:50-től

https://www.youtube.com/watch?v=9v0IdA1vUcU&feature=youtu.be

2014-10-16 22:29:02

Bocs!

A "papagály" az pontos j-vel értendő. szontyoli

2014-10-16 20:05:38

Rentábilis? -kinek?
A (külföldi) rendezőnek? -A sok nevezőnek mindenhol csak örülnek.
A versenyzőknek? -Ők mindig azt mondták, hogy kint jobb is, szebb is, olcsóbb is!
Az MNASZ-nek? -Tagsági díj marad, licence bevétel marad, nevezési díj a OB-re jelképes, de lenne, és kötelező szövetségi reklám az autókra (határ a csillagos ég). Egy aktatáskával és laptoppal, mit laptoppal! okostelóval meg lehetne csinálni.
Na jó, csak átmeneti megoldásként. forgatom a szemem
A hazai versenyek lehetősége sincs kizárva. A pályákat eddig is sok esetben az MNASZ intézte (Móci). Az osztrák, szlovák, cseh, román meg itt is tud rendezni, ha van pálya. És hoznák a saját szponzoraikat...
Tudod mit mondott a papagály a macska szájában? -Nem kell bes.arni!
kacsintok mosolygok
2014-10-15 23:28:43

Általam ??

2014-10-15 21:27:55

http://www.duen.hu/dl.php?d=mnasz&i=247

Mivel itt már semmi sem a szabályok szerint működik (ami lehet, hogy a szabályok hibája), ha én lennék (Isten ments!) az RSB vezetője, a következő képen jártam volna el a Bp. Rallye elmaradása miatt, az osztrák versennyel kapcsolatban:
Ugyebár van egy bejáratott osztrák verseny (Ausztria a művelt nyugathoz, az EU-hoz és nem utolsó sorban a FIA-hoz is tartozik), ami elvileg minden elvárásnak megfelel, mivel, hogy EU, meg FIA, meg stb.
Azt mondtam volna, hogy ez a verseny a magyar bajnokság futama, mindenki aki ezen részt akar venni, nevezzen az eredeti osztrák kiírás szerint, vegyen részt a versenyen és a hivatalos eredménylistából értékeltem volna a magyar versenyzőket az ORB-ben. Nem olyan bonyolult...
Feleslegessé vált volna (ami egyébként is felesleges) a magyar rendező, a magyar nevezés és díja, nagyjából minden, ami magyar. Viszont mindenkinek lett volna mért ideje, értékelése. Lényegében karba tett kézzel, kávézgatva lehetett volna egy ORB futamunk. És ez a jövőre nézve is megfontolandó lehetne, ha már a magyar rendező(k) renitenskednek. Arról nem is beszélve, hogy a Waldviertel Rallye rendezője is rendezhet versenyt a Mátrában, Bükkben stb. Vagy éppen a szlovákok...

2014-10-15 21:27:55

http://www.duen.hu/dl.php?d=mnasz&i=247

Mivel itt már semmi sem a szabályok szerint működik (ami lehet, hogy a szabályok hibája), ha én lennék (Isten ments!) az RSB vezetője, a következő képen jártam volna el a Bp. Rallye elmaradása miatt, az osztrák versennyel kapcsolatban:
Ugyebár van egy bejáratott osztrák verseny (Ausztria a művelt nyugathoz, az EU-hoz és nem utolsó sorban a FIA-hoz is tartozik), ami elvileg minden elvárásnak megfelel, mivel, hogy EU, meg FIA, meg stb.
Azt mondtam volna, hogy ez a verseny a magyar bajnokság futama, mindenki aki ezen részt akar venni, nevezzen az eredeti osztrák kiírás szerint, vegyen részt a versenyen és a hivatalos eredménylistából értékeltem volna a magyar versenyzőket az ORB-ben. Nem olyan bonyolult...
Feleslegessé vált volna (ami egyébként is felesleges) a magyar rendező, a magyar nevezés és díja, nagyjából minden, ami magyar. Viszont mindenkinek lett volna mért ideje, értékelése. Lényegében karba tett kézzel, kávézgatva lehetett volna egy ORB futamunk. És ez a jövőre nézve is megfontolandó lehetne, ha már a magyar rendező(k) renitenskednek. Arról nem is beszélve, hogy a Waldviertel Rallye rendezője is rendezhet versenyt a Mátrában, Bükkben stb. Vagy éppen a szlovákok...

2014-10-10 22:02:49

Ezt hívják pünkösdi királyságnak! -nagy egyetértés lehet odafönn.
Hajrá Benyó!
("Az ellenségem ellensége a barátom.")
király

2014-09-24 20:36:26

Még valami:
Aki megértette a leírtakat, az, ha vak is, láthatja, hogy az általam preferált modellt Mészáros Iván már megcsinálta kicsiben. Ezért Ő az én jelöltem.
Egyébként pedig mindenki azt csnál amit akar, csak a benzin meg a kenyér ne dráguljon. . . kacsintok

2014-09-24 20:19:16

Egyébként meg egy szervezetet nem csak anyagilag lehet rendbetenni, hanem erkölcsileg, sportszakmailag és céljait, eszközrendszerét tekintve is. . .


2014-09-24 20:13:59

Én örülök minden építő jellegű kommentnek, amik a felvetésemre jöttek. És ami jött, azokat építő jellegűeknek tartom.
Viszont úgy gondolom, hogy nem őrölünk egy malomban.
Én a 2419-es hsz-ben világosan leírtam, hogy szervezeti megújulás nélkül (szerintem) nem képzelhető el a rallye megújulása. Nem az MNASZ élére keresek új elnököt, hanem a jövőbeli(?), önálló, jogi személyiséggel rendelkező rallye szakág élére. Erre volt javaslatom Mészáros Iván.
Ezért írtam, hogy nem a s**rból kellene várat építeni, hanem nulláról építkezni. Ismételten csak szerintem, a meglévő struktúra alapján való megoldás keresés a s**rpofozás tipikus esete, amire a legékesebb bizonyíték az elmúlt évek folyamatos vajúdása.
Mészáros I. személyét, aki nem tartja alkalmasnak, az tekintse szimbolikus jelöltnek. Ha a struktúrában egyet lehetne érteni, akkor MI-t akár mással is be lehetne helyettesíteni. Ha Őt ezért vagy azért nem tartjátok alkalmasnak, mondjatok jobbat! De NE az MNASZ elnöki székébe, hanem a rallye szakág önálló, teljes jogkörrel rendelkező vezetői posztjára.
Ti MNASZ-ben, azaz egy társadalmi szervezetben gondolkodtok, akiknek a tisztségviselői, az elnöktől a fő takarító nőig társadalmi munkában, az elhivatottság okán végzik munkájukat, természetesen maximális odaadással.
Ez nem megy a mai világban! Lehet ezt a kirakatba tenni, de mindenkiben ott fog élni a gyanú, hogy meregetik a leveses kondért azok, akik a közelében vannak, még akkor is, ha full becsületes mindenki. A struktúra eleve magában hordja a bizalmatlanság légkörét. Ilyen légkörben pedig nem lehet dolgozni, tiszta vizet kellene önteni a pohárba.
Másrészt pedig hogy vezethetne egy fentebb vázolt társadalmi szervezet, olyan iparágat, mint a rallye, ahol a versenyzők üzletszerűen, kemény jövedelem érdekeltséggel űzik az ipart? Ilyen modell esetén törvényszerű, hogy ha a vezető üzletemberek érdekeit sérteni próbálja a szervezet, akkor ők mindent megtesznek a bojkott érdekében lsd: BP rallye 2014. Mégegyszer: Ahol a pénz, ott a hatalom! A mai világban az üzleti érdek felett nem győzedelmeskedhet a sport iránti önzetlen elhivatottság. Az a modell, amit az MNASZ mellett kardoskodók szeretnének, az nagyon jól működött a 80-as években, mert akkor nem csak a vezetők, de a versenyzők is szenvedélyből csinálták, nem üzleti alapon. Valahol én is egyetértek veletek abban, hogy a sportnak nem kellene elüzletesedni, de sajnos így alakult, és nem csak a rallye-ban. Ez van, ehhez kellene alkalmazkodni. A „fiatal urak” ehhez alkalmazkodnak, de (már bocsánat) nincs annyi eszük, hogy a meglévő struktúrát nem a mai viszonyokra találták ki. Ha okosabbak lennének, akkor nem az MNASZ-t akarnák megszerezni, hanem nekik is a régi struktúrát kellene lebontaniuk, és a saját érdekeik szerint felépíteni.
A kérdés az, hogy az új rendszer az kinek fogja az érdekeit képviselni? Mert hogy lesz új, az biztos, csak az a bizonytalan, hogy mikor? Meg, hogy kinek az érdekeit fogja képviselni?
bizonytalan

2014-09-24 16:33:16

Én már hallottam olyanról, hogy egy rosszul menő cég, szervezet rendbetételéhez hozzáértő "topmanager-t" hívnak
megfelelő fizetésért, aki akár 1 Ft-ért is vállalhatja, ha úgy tartja úri kedve.
Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen, de lehet, hogy ez lenne az olcsóbb...
2014-09-24 14:35:59

Kissé ellentmondasz önmagadnak.
Most pont az lenne a feladat, hogy valaki felépítsen
egy olyan szervezetet, csapatot, ahol mindenki egy
irányba tolja a szekeret.
És nem a s***ból kellene, hanem a semmiből, azaz
nulláról kezdve.


2014-09-23 22:03:17

Uraim! (ortodox, harcos67)

Már megérte szót váltanunk!
Egy dologban már hárman, egy másikban Ti ketten egyetértünk, egyetértetek. Ez szokatlanul magas létszám a mai világban, főleg a rallye-ban. . .
Egyetértünk abban, hogy Iván rallye-ban végzett több éves munkássága tiszteletre méltó, és eredményes.
Ti ketten abban értetek egyet, hogy "nagy a kabát".
Miért is nagy? Hogy nagy e, vagy sem, csak akkor derül ki, ha felpróbáljuk. Szakmai szempontból biztosan van akkora tudása, tapasztalata, hogy megoldja a feladatot. Ami a kérdés, hogy egyéb módon elég befolyásos e, egyéb módon rendelkezik e a feladathoz szükséges anyagi erőforrásokkal támogatók révén (ahol a pénz, ott a hatalom) és nem utolsó sorban rendelkezik e olyan befolyásos kapcsolatokkal (piros telefon), ami nélkül valóban göröngyös lehet a pálya. Ne zárjuk ki, hogy igen, rendelkezhet egy ilyen jól megszervezett háttérrel. Ez legyen az Ő, és segítői dolga, gondja.
Egyébként, ha a közelmúltban próbálkozó vezetőket nézem, nekik is igencsak nagy volt a "kabát", mert ha nem lett volna az, akkor most nem tartanánk ott, ahol. . .

A következőkről kíváncsi lennék a véleményetekre:

Ma a rallye öt szinten létezik, annak ellenére, hogy mindenki nevezői létszámgondokkal küzd, úgymint:

1. ORB
2. R2
3. RTE, alias AMTOSZ
4. MARB
5. Amatőr sprint, ami annak ellenére létezik, hogy nem
működik hatósági (MNASZ) okok miatt.
(6. Historic, de ezt most hagyjuk.)

Lehetne e ezt három szinten működtetni, méltányos feltételek alapján koncentrálva az aktív és aktiválható nevezői létszámot, úgymint:

1. RALLYE (nyílt, nemzetközi bajnokság, nagyrészt a FIA
szabályrendszere szerint, ahol lehet a magyar
sajátosságokhoz alakítva. Potenciális résztvevők:
jelenlegi ORB, R2, RTE sorozatokból, plusz külföldi
nevezők.)

2. RALLYE-SPRINT (nyílt, hazai bajnokság, leginkább
hazai viszonyoknak megfelelő szabályok szerint,
enyhített biztonsági előírásokkal, a magyar viszonyoknak
megfelelő kategória besorolással. Potenciális résztvevők:
ORB, R2, RTE, MARB, Amatőr sprint.)
3. RALISKOLA (nyílt hazai bajnokság, a résztvevők
igényeihez igazodva, a biztonsági feltételeket közösen
kialakítva, jelentős mértékben, kompromisszumképesen
figyelembe véve a versenyzők anyagi lehetőségeit.
Potenciális résztvevők: R2, RTE, MARB, Alvó amatőrök,
kezdők, esetlegesen gyerek kategória lsd: rallye-cross.)

Mindhárom csoportban országos bajnoki szinten, a 3. csoportnak első körben területi, a másodikban országos döntőként. A lényeg, hogy akik nyernek, azok országos bajnokok lehessenek a kategóriájukban.

Csak azért, hogy ne a levegőbe beszéljünk. . . kacsintok

2014-09-22 20:27:01

Uraim! –mondom a "tutit"!
Ma Mo-on két sportág van, amin csak egyféleképpen lehetne segíteni. A foci, meg a rallye. A tuti megoldás mindkettőnél a pályák és szervezetek beszántása, felsózása, majd öt év múlva az alulról szerveződés alapján mindkettőt hagyni újra kialakulni, megszerveződni. Csak és kizárólag alulról szerveződve.
Ezért abszolút tévútnak tartom, hogy a soron következő verseny, vagy közgyűlés legyen a legfontosabb kérdés. Addig amíg szervezeti változás nem lesz, addig megújulás sem. Ezt kb. 25-ödször írom le itt. De ha ez mégsem megy, akkor tud valaki olyanról, hogy labdajáték szövetség?
Ezt azért kérdezem, mert szerintem a rallye-nak, a gyorsaságinak, a gyorsulásosoknak, a drifteseknek stb. mások a céljaik, versenyformájuk és nem utolsó sorban az érdekük. Ebből logikusan következik, hogy nem kellene őket egy szervezetbe (MNASZ) tömöríteni. Legyen minden szakág önálló jogi személy. Ha valakinek mégis hiányozna a "nagy tesó", akkor a felügyeletet az önálló szakágak felett elláthatná a Magyar Autóklub, mint régen. "Azok a régi jó dolgok. . ."
Mi folyik évek óta? Közgyűlés, majd egy év múlva balhé, hatalmi harcok, majd újabb közgyűlés. Magyarul egy helyben topogás. Ferjáncz A. kiszállása óta ez megy.
Ha már szántani, és sózni nem lehet: A rallye szakágnak önálló jogi személyiség státuszt, egyszemélyi felelős vezetővel! Az olyan baromságok, mint Elnökség, IB, Sport Tanács, RSB stb., ami csak a felelősség elmismásolására jó, teljesen feleslegesek. Egyszemélyi felelős vezetés! Érthetőbben diktatúra! Mint egy maszek cégnél. Ha Kolombusz K. hajóján demokrácia lett volna, még mindig ott cikkcakkozna, körözne az óceán közepén, mert mindenki, mindig más irányba akart volna menni. Nem volt demokrácia, egy irányba mentek, amit Kolombusz jelölt ki, el is érték Amerikát (Belátom rossz a példa, mert lehet, hogy mindenki jobban járt volna, ha a világ Amerika nélkül létezhetne, de ez egy másik kérdés.)
Azt is már kb. 25-ször leírtam, hogy ma Mo-on a rallye-t egy ember tudná megmenteni. Mészáros Ivánnak hívják.
Ha a jelenlegi (és több korábbi) vezetés nem a saját érdekei szerint akarna működni, nem a saját pecsenyéjüket akarnák sütögetni, akkor a "szeretett sportunk" érdekében miért nem mondták eddig, vagy most, hogy "Gyere Iván csináld Te, ahogy akarod, mert Mi nem tudjuk éltetni ezt a sportágat."
Nem tudom, hogy MI. vállalná e, vagy sem, nem tudom, hogy van e saját elképzelése a probléma megoldására. Nem tudom, mert nem ismerem személyesen. De azt tudom, hogy nála többet, nagyobbat az utóbbi 15 évben senki nem művelt a magyar autósportban.
Aki nem ért velem egyet, annak nyílván van más megoldás a tarsolyában. Hát akkor hajrá. . . !
megdöbbent
2014-09-22 20:27:01

Uraim! –mondom a "tutit"!
Ma Mo-on két sportág van, amin csak egyféleképpen lehetne segíteni. A foci, meg a rallye. A tuti megoldás mindkettőnél a pályák és szervezetek beszántása, felsózása, majd öt év múlva az alulról szerveződés alapján mindkettőt hagyni újra kialakulni, megszerveződni. Csak és kizárólag alulról szerveződve.
Ezért abszolút tévútnak tartom, hogy a soron következő verseny, vagy közgyűlés legyen a legfontosabb kérdés. Addig amíg szervezeti változás nem lesz, addig megújulás sem. Ezt kb. 25-ödször írom le itt. De ha ez mégsem megy, akkor tud valaki olyanról, hogy labdajáték szövetség?
Ezt azért kérdezem, mert szerintem a rallye-nak, a gyorsaságinak, a gyorsulásosoknak, a drifteseknek stb. mások a céljaik, versenyformájuk és nem utolsó sorban az érdekük. Ebből logikusan következik, hogy nem kellene őket egy szervezetbe (MNASZ) tömöríteni. Legyen minden szakág önálló jogi személy. Ha valakinek mégis hiányozna a "nagy tesó", akkor a felügyeletet az önálló szakágak felett elláthatná a Magyar Autóklub, mint régen. "Azok a régi jó dolgok. . ."
Mi folyik évek óta? Közgyűlés, majd egy év múlva balhé, hatalmi harcok, majd újabb közgyűlés. Magyarul egy helyben topogás. Ferjáncz A. kiszállása óta ez megy.
Ha már szántani, és sózni nem lehet: A rallye szakágnak önálló jogi személyiség státuszt, egyszemélyi felelős vezetővel! Az olyan baromságok, mint Elnökség, IB, Sport Tanács, RSB stb., ami csak a felelősség elmismásolására jó, teljesen feleslegesek. Egyszemélyi felelős vezetés! Érthetőbben diktatúra! Mint egy maszek cégnél. Ha Kolombusz K. hajóján demokrácia lett volna, még mindig ott cikkcakkozna, körözne az óceán közepén, mert mindenki, mindig más irányba akart volna menni. Nem volt demokrácia, egy irányba mentek, amit Kolombusz jelölt ki, el is érték Amerikát (Belátom rossz a példa, mert lehet, hogy mindenki jobban járt volna, ha a világ Amerika nélkül létezhetne, de ez egy másik kérdés.)
Azt is már kb. 25-ször leírtam, hogy ma Mo-on a rallye-t egy ember tudná megmenteni. Mészáros Ivánnak hívják.
Ha a jelenlegi (és több korábbi) vezetés nem a saját érdekei szerint akarna működni, nem a saját pecsenyéjüket akarnák sütögetni, akkor a "szeretett sportunk" érdekében miért nem mondták eddig, vagy most, hogy "Gyere Iván csináld Te, ahogy akarod, mert Mi nem tudjuk éltetni ezt a sportágat."
Nem tudom, hogy MI. vállalná e, vagy sem, nem tudom, hogy van e saját elképzelése a probléma megoldására. Nem tudom, mert nem ismerem személyesen. De azt tudom, hogy nála többet, nagyobbat az utóbbi 15 évben senki nem művelt a magyar autósportban.
Aki nem ért velem egyet, annak nyílván van más megoldás a tarsolyában. Hát akkor hajrá. . . !
megdöbbent
2014-09-19 21:38:02

Ranga Petiék 11. helye (SS1) dícséretes, méginkább Vizin 13. helyezése (tekintve, hogy nem mai gyerek).
Viszont az elsőtől való közel 24mp-es lemaradás 6km-en, hát...?

Sok sikert a továbbiakra.

results
2014-09-16 21:57:27

Ha valaki beleköp a levesbe, és nem az történik amit LR, TI, CsB, és némely élversenyzők akarnak, akkor menetrendszerűen jön a balhé. Most éppen PZs-t nem sikerült előretolt éknek visszaállítani.
2014-09-14 22:11:15

Nem tudom, hogy a mai ifjúság számára mit jelent a lövészet, de akik a 60-70-es években gyerekeskedtek, azok tudják, hogy a búcsús céllövészet a pálcikákra, vagy a feketén vásárolt, tartott légpuskával történő veréb és galamb vadászat nem volt akkor hétköznapi élmény. Innen a lövészet szeretete és tisztelete nálam. Ez segített abban, hogy amikor először volt a kezemben egy 30-06-os vadászpuska, rögtön lőttem vele háromból, három tízest.
(Igaz, hogy csak 50m-ről, és távcsővel.)
Így, vagy úgy, de ez is egy olyan tudás, ami többé teszi az embert. És ki tudja mikor lesz rá szükség???

Én inkább a fonyódi lőtértől függetlenül arra lennék kíváncsi, hogy Te hogy éled meg Mészáros Iván fegyverletételről szóló bejelentését? Te, aki rengeteg energiát fektettél az igazságotok (igazságunk) kivívására.
Ha esetleg kíváncsi lennél arra, hogy élték, élik ezt meg a veletek szimpatizálók, akkor majd én elmondom neked. De inkább ne kérdezd, mert lehet, hogy nem fog a válasz jólesni. Sem nekem, sem neked.
bizonytalan
2014-09-12 20:07:17

Javaslom a középutat:
Pókerarc...
A vezetői képességek nem a fán teremnek!
forgatom a szemem
2014-09-12 10:34:08

Spongyát rá!
kacsintok
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k