KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
686184326
Napi oldal:
67812
Jelenleg:
2074
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2014-06-15 18:01:30

Cordoba!

Szerintem én inkább az új technikákat szóltam le, nem Kózsert, aki valóban nagyon jó eredményt ért el. Gratulálok neki, és a csapatának is.
Nem értek viszont egyet azzal, hogy:

"...a murvás versenyek nemigazán S2000, R5 autóknak való, ilyen pályákon egy jól összerakott IX-X-essel egy jó pilótának szinte kötelező nyerni."

Ezt a végeredmény sem igazolja, mert S2000 nyerte a futamot és több gyorsot is. El kellene felejteni, hogy az új autókat csak kanyargós, technikás pályákra fejlesztik. A gyárak csúcskategóriás rallye autót fejlesztenek, és ők is tudják, hogy vannak murvás futamok is, vagyis az autónak ott is jónak, a legjobbnak kell lennie.
A jelenlegi konstrukciós sorrend: RRC, R5, S2000, R4, vagyis az R4 a "szegény öreg rokon" a mezőnyben, mégis erősen tartja magát. Ennek szerintem kizárólag a motor az oka. Nehéz a 2.0 turbót lenyomni az 1,6 t-val, de a szívó 2.0-t sem könnyű.
Mindez csak azért, mert a gyártók fejükbe vették, hogy a kis köbcentis turbós motoroké lesz a jövő. Ahogy ez a törekvés a széria autók világában sem megy könnyen, úgy a versenytechnikában sem.

A szervizről:
Herczig jó szervizhátterének semmi köze ahhoz, hogy hány éve megy Skodával. Egy csapattól bérli az autót szervizestől, vagyis megveszi a jó szervizt is. Kazár ugyanígy, és elviekben Turán is, csak ő nem azt kapja e téren, amit Herczig, vagy Kazár. De lehet, hogy nem is kerül neki annyiba. Az autó megtanulásával kapcsolatban idézet a sajtóanyagukból:

"S hol máshol mutathatták volna be ezt a gyönyörű Peugeot-t a sajtó képviselőinek, mint az "őt" felépítő csapat, a Tagai Racing Technology műhelyében?!"
"De ami magyar szempontból ennél sokkal, de sokkal fontosabb: az ominózus Peugeot a Tagai Racing Technology műhelyében épült fel, és a csapat "üzemelteti"."

Nos én úgy gondolom, hogy ha egy műhelyben felépítenek egy versenyautót, akkor azon a rutinmunkának számító futómű és fék csere ne okozzon már gondot. De egyébként nem is volt megoldhatatlan a feladat számukra.
Ha régóta szervizelsz, akkor Te is látod, hogy ki és hogy áll a feladathoz, hogy áll a kezében a villáskulcs, és mennyire szervezetten, olajozottan folyik a munka.

Egyébként pedig nagy elismerésem Herczigéknek, a
küzdeni tudásukért.

2014-06-14 22:18:11

Mai tapasztalataim, megfigyeléseim:
A napot a szervizparkban kezdtük még a rajt előtt.
Az élcsapatok elhelyezkedése lehetővé tette (konkrétan egymás mellett volt Turán, Kazár, Herczig.) az összehasonlításukat. Mindhármuk megjelenése profi, talán Kazár csapata egy kissé kopottasabb, de ott állt a legjobbnak beharangozott paripa. Meg kell említeni Ollé Sasa csapatát, illetve a vezér micsusokat, akik próbálják tartani a lépést legalább is a megjelenést illetően. Kevés sürgés-forgás, mindenki a kezdésre vár. Kazár barátságos a nézelődőkkel, Herczig természetesen viselkedik, Turán csak az indulás előtt bújt elő, egyébként meg főleg telefonált. Zsíros Gabi nyüzsög, jön-megy.
A harmadik gyorsra mentünk ki, egy portugálos szakaszt néztünk, lefelé, ugrató, jobb-bal sodor stb. Kazár jött elsőnek, és úgy el tolta egygázon, határozottan és tudatosan, hogy szem nem maradt szárazon.
Herczig harcoló oroszlán módjára, Turán gyorsan, a Mitsuk pedig surranópályán (ahogy később az eredményekből kiderült), látszólag esélytelenül. Spici árnyéka önmagának, Turán pözsója nagyon szépen szól.
Szóval, a látottak alapján Kazárék magasan a legjobbak, a többiek egy klasszissal lemaradva, de csak látszólag, mert a gyorsot Herczig nyerte, és Kazárék elé két Mitsu is befért, a második velük azonos idővel. Lényeg az, hogy az óra nem igazolta a látottakat, nem először...
Meg kell említenem még Kurtos Robit, aki feszegette az Evo 6-os korlátait, és klasszikus ralis stílusban közlekedett.

Miután lement a gyors, beballagtunk a szervizparkba, hogy megnézzük a nagyszervizt, ami azért ígérkezett érdekesnek, mert a másnapi aszfaltos pályák előtt a mai trend szerint minimum futóműveket illik cserélni. A következő látvány fogadott: Herczigéknél kikészítve minden, váltó, diffi, lengőkarok, futóművek, szerszámok. Kazáréknál is ki voltak készítve a cserélendő alkatrészek, de kisebb mennyiségben mint a Skodához. Féktárcsák, rugóstagok, lengőkarok, első alvázkeret, szerszámok. Turánéknál (TRT) fel volt mosva szó szerint a ponyva, de nagy előkészületeknek én semmi olyan nyomát nem láttam mint a konkurens csapatoknál.
Bejöttek az autók, a szerelők egyből nekik estek. Szerintem a legprofibb munka a Skodánál folyt, és a legtöbbet is ott végezték. Leszedtek mindent az autó aljáról. Váltót, futóműveket, kormányművet, kardánt, diffit, mindent, majd fel a másik váltó, diffi, futóművek a fékekkel. Minden mozdulaton látszott, hogy begyakorolt, minden alkatrészen látszott, hogy úgy van megtervezve, hogy azt gyorsan lehessen szerelni. Minden csavar meglazult, belekapott, működött. Minden szerelő tudta a dolgát, fejben voltak a meghúzási nyomatékok, kéznél volt minden szerszám. Én nekik adtam volna az első díjat, ha lett volna verseny a szervizesek között.
Kazáréknál hasonlóan profi módon dolgoztak a szerelők, de a skodásokhoz képest hiányzott valami, talán csak az elegancia. A második díjam az övék.

Ami a TRT (Turán) sátor alatt zajlott az a konkurens szervizesek által mutatott teljesítmény után, számomra egy idő után nézhetetlenné vált, amikor két szerelő percekig azzal küszködött, hogy közös erővel meglazítsanak egy GE szem kontraanyát, illetve az autó alatt fekve spirálfüzetes jegyzeteket lapozgattak, hogy mit-mivel -mennyire kell meghúzni(?). Tagai Robi és Tomi személyesen is próbáltak segédkezni a munkában, de ez nem sokat lendített az eseményeken. Lehet, hogy nagyon új az autó, lehet, hogy a szerelők sincsenek a toppon, az is lehet, hogy az autó szerelhetősége nehéz, de a bántás szándéka nélkül mondom, hogy bizony van hova fejlődniük szakmailag, a látszat(!) alapján.
Ami számomra még érdekes volt, hogy nem nagyon láttam laptopos mérnököt motoradatokat elemezni, beállításokat változtatni. Nagyon úgy tűnik, hogy a motor ezen a szinten egy szent tehén lett, ami vagy megy, vagy nem megy, de versenyen már nem lehet vele okoskodni.

Nem lehet elmenni szó nélkül az úgynevezett szuperspeciál mellet, ami a nagy szerviz után szerepelt a programban.
Véleményem szerint ez, ebben a formájában a rallye technika megcsúfolása, a nézők hülyére vétele (bár ez láthatóan nem tudatosult minden nézőben), illetve a versenyzők megalázása(?).
Azért, mert egy rallye autó technikája milyenségéből fakadóan abszolút alkalmatlan egy aszfaltos szlalom-pörgés-forgás-driftelésre. A szakasz nem számított bele a verseny értékelésébe, ebből következően a versenyzők nagy része fittyet hányt a pályarajzra, egy céljuk volt, a minél előbbi célba érés a technika károsodása nélkül. Ez nem egy nézőbarát hozzáállás, de érthető. Ugyanakkor a rendező elindít a pályán driftes autókat, egyiket-másikat többször is, amik ugye pont ilyen pályára lettek kitalálva. Ezek után mit is mond a néző a ralisokra, a technikájukra és tudásukat illetően...?

Felvetődő kérdéseim:
A FIA, az autók műszaki előírásait illetően már nem tudja mit találjon ki, és talán már nincs is ember aki követni tudja. Mindezt a haladás érdekében (Na ja!). Ehhez képest egy szakálas evo IX vezeti a versenyt 6 murvás gyors után, nem is sztárpilótával. A sztárpilóták pedig vért izzadnak, hogy egyáltalán lépést tudjanak tartani a legkorszerűbb technikájukkal, a jól bevált Mitsukkal.
Nagyon kíváncsi vagyok a holnapi napra, hogy az új, fényárban mért technikák le tudják e dolgozni a 26-34 mp-es hátrányukat a vezető Mitsuval szemben. Borítékolom, hogy Krózsernek gondja lesz, és megint nem lesz értékelhető válasz. De Botkáék is ott vannak, egyszer neki is sikerülhet. Meglátjuk!


2014-06-14 22:18:11

Mai tapasztalataim, megfigyeléseim:
A napot a szervizparkban kezdtük még a rajt előtt.
Az élcsapatok elhelyezkedése lehetővé tette (konkrétan egymás mellett volt Turán, Kazár, Herczig.) az összehasonlításukat. Mindhármuk megjelenése profi, talán Kazár csapata egy kissé kopottasabb, de ott állt a legjobbnak beharangozott paripa. Meg kell említeni Ollé Sasa csapatát, illetve a vezér micsusokat, akik próbálják tartani a lépést legalább is a megjelenést illetően. Kevés sürgés-forgás, mindenki a kezdésre vár. Kazár barátságos a nézelődőkkel, Herczig természetesen viselkedik, Turán csak az indulás előtt bújt elő, egyébként meg főleg telefonált. Zsíros Gabi nyüzsög, jön-megy.
A harmadik gyorsra mentünk ki, egy portugálos szakaszt néztünk, lefelé, ugrató, jobb-bal sodor stb. Kazár jött elsőnek, és úgy el tolta egygázon, határozottan és tudatosan, hogy szem nem maradt szárazon.
Herczig harcoló oroszlán módjára, Turán gyorsan, a Mitsuk pedig surranópályán (ahogy később az eredményekből kiderült), látszólag esélytelenül. Spici árnyéka önmagának, Turán pözsója nagyon szépen szól.
Szóval, a látottak alapján Kazárék magasan a legjobbak, a többiek egy klasszissal lemaradva, de csak látszólag, mert a gyorsot Herczig nyerte, és Kazárék elé két Mitsu is befért, a második velük azonos idővel. Lényeg az, hogy az óra nem igazolta a látottakat, nem először...
Meg kell említenem még Kurtos Robit, aki feszegette az Evo 6-os korlátait, és klasszikus ralis stílusban közlekedett.

Miután lement a gyors, beballagtunk a szervizparkba, hogy megnézzük a nagyszervizt, ami azért ígérkezett érdekesnek, mert a másnapi aszfaltos pályák előtt a mai trend szerint minimum futóműveket illik cserélni. A következő látvány fogadott: Herczigéknél kikészítve minden, váltó, diffi, lengőkarok, futóművek, szerszámok. Kazáréknál is ki voltak készítve a cserélendő alkatrészek, de kisebb mennyiségben mint a Skodához. Féktárcsák, rugóstagok, lengőkarok, első alvázkeret, szerszámok. Turánéknál (TRT) fel volt mosva szó szerint a ponyva, de nagy előkészületeknek én semmi olyan nyomát nem láttam mint a konkurens csapatoknál.
Bejöttek az autók, a szerelők egyből nekik estek. Szerintem a legprofibb munka a Skodánál folyt, és a legtöbbet is ott végezték. Leszedtek mindent az autó aljáról. Váltót, futóműveket, kormányművet, kardánt, diffit, mindent, majd fel a másik váltó, diffi, futóművek a fékekkel. Minden mozdulaton látszott, hogy begyakorolt, minden alkatrészen látszott, hogy úgy van megtervezve, hogy azt gyorsan lehessen szerelni. Minden csavar meglazult, belekapott, működött. Minden szerelő tudta a dolgát, fejben voltak a meghúzási nyomatékok, kéznél volt minden szerszám. Én nekik adtam volna az első díjat, ha lett volna verseny a szervizesek között.
Kazáréknál hasonlóan profi módon dolgoztak a szerelők, de a skodásokhoz képest hiányzott valami, talán csak az elegancia. A második díjam az övék.

Ami a TRT (Turán) sátor alatt zajlott az a konkurens szervizesek által mutatott teljesítmény után, számomra egy idő után nézhetetlenné vált, amikor két szerelő percekig azzal küszködött, hogy közös erővel meglazítsanak egy GE szem kontraanyát, illetve az autó alatt fekve spirálfüzetes jegyzeteket lapozgattak, hogy mit-mivel -mennyire kell meghúzni(?). Tagai Robi és Tomi személyesen is próbáltak segédkezni a munkában, de ez nem sokat lendített az eseményeken. Lehet, hogy nagyon új az autó, lehet, hogy a szerelők sincsenek a toppon, az is lehet, hogy az autó szerelhetősége nehéz, de a bántás szándéka nélkül mondom, hogy bizony van hova fejlődniük szakmailag, a látszat(!) alapján.
Ami számomra még érdekes volt, hogy nem nagyon láttam laptopos mérnököt motoradatokat elemezni, beállításokat változtatni. Nagyon úgy tűnik, hogy a motor ezen a szinten egy szent tehén lett, ami vagy megy, vagy nem megy, de versenyen már nem lehet vele okoskodni.

Nem lehet elmenni szó nélkül az úgynevezett szuperspeciál mellet, ami a nagy szerviz után szerepelt a programban.
Véleményem szerint ez, ebben a formájában a rallye technika megcsúfolása, a nézők hülyére vétele (bár ez láthatóan nem tudatosult minden nézőben), illetve a versenyzők megalázása(?).
Azért, mert egy rallye autó technikája milyenségéből fakadóan abszolút alkalmatlan egy aszfaltos szlalom-pörgés-forgás-driftelésre. A szakasz nem számított bele a verseny értékelésébe, ebből következően a versenyzők nagy része fittyet hányt a pályarajzra, egy céljuk volt, a minél előbbi célba érés a technika károsodása nélkül. Ez nem egy nézőbarát hozzáállás, de érthető. Ugyanakkor a rendező elindít a pályán driftes autókat, egyiket-másikat többször is, amik ugye pont ilyen pályára lettek kitalálva. Ezek után mit is mond a néző a ralisokra, a technikájukra és tudásukat illetően...?

Felvetődő kérdéseim:
A FIA, az autók műszaki előírásait illetően már nem tudja mit találjon ki, és talán már nincs is ember aki követni tudja. Mindezt a haladás érdekében (Na ja!). Ehhez képest egy szakálas evo IX vezeti a versenyt 6 murvás gyors után, nem is sztárpilótával. A sztárpilóták pedig vért izzadnak, hogy egyáltalán lépést tudjanak tartani a legkorszerűbb technikájukkal, a jól bevált Mitsukkal.
Nagyon kíváncsi vagyok a holnapi napra, hogy az új, fényárban mért technikák le tudják e dolgozni a 26-34 mp-es hátrányukat a vezető Mitsuval szemben. Borítékolom, hogy Krózsernek gondja lesz, és megint nem lesz értékelhető válasz. De Botkáék is ott vannak, egyszer neki is sikerülhet. Meglátjuk!


2014-06-11 15:28:28

Nem volt könnyű megtalálnom (ezek szerint másoknak sem):

Térképek:

http://www.larocosport.com/infos

2014-05-27 18:53:51

Az a papír amire Te(!) gondolsz, az (megnyugtatlak) tűzálló anyaggal jól impregnált és kemény, nagy szakítószilárdságú. Ha mégis feltűnne egy rosszindulatú lángocska, rögtön jön egy üdítő (-nek látszó) tavaszi fuvallat, ami elfújja.
Remélem megfelelően árnyaltan, de érthetően fogalmaztam.

Öröm veled társalogni (de ezt talán korábban írtam már neked).
kacsintok
2014-05-27 12:27:47

Arról, hogy "másik sportág", a kommunikáció szerint van papírjuk! Innentől kezdve bárki, bármire gondolhat, de ez mindenkinek a magánügye marad.
Papíralapú rendszerben élünk (írhattam volna jogállamot is, de nem akartam nevettetni).
király
2014-05-25 22:47:33

Esetünkben nem olimpiai-, világ-, Európa-, vagy magyarbajnokokról van szó, hanem amatőr sportolókról.
Tessék már ezt megjegyezni!
A példád is rossz, mert nem az a probléma, hogy alacsonyabb osztályú versenyen vettek részt, hanem az, hogy olyan sportág versenyén, aminek EGYIK összetevője a versenyszerű autózás.
Szerinted, ha egy öttusázó (bármilyen minősítésű is legyen)
elindulna egy AMTOSZ versenyen, akkor az öttusa szövetség megbüntetné mert ott is van lövészet? Vagy egy biatlonistát a sí szövetség? Kizártnak tartom!
2014-05-24 19:36:07

A főoldalról elérhető AMTOSZ közlemény megjelentetése miatt, emelem kalapom DuEn előtt.

Ugyanakkor azt javaslom, minél többen juttassák el az AMTOSZ kérésének megfelelően, a kitöltött, letölthető adatlapot, függetlenül attól, hogy aktív versenyzőről van szó, vagy csak "rallyongóról".

Egyébként pedig várom a más sorozatokkal kapcsolatos, hasonlóan baráti hangvételű MNASZ közleményeket.

2014-05-24 19:26:00

Naja! Hasonló okokból én egy szlovák rendszámot szeretnék az utcai Focusomra. A két ország (Britt, Szlovák) zászló színei még azonosak is.

2014-05-23 20:06:03

Ha már magyar, akkor lesz magyar rendszáma is?
Vagy annyira még nem magyar?

2014-05-22 19:14:02

Idézet:

"93/8/2014/2014.05.21 sz. elnökségi határozat:

Az MNSZ Elnöksége felhívja a Média Bizottság tagját, Dudás Endrét, hogy mint a Média Bizottság tagja, tartózkodjon a MNASZ szabályai szerint tiltottnak minősülő rendezvények közzétételétől és népszerűsítésétől."

forrás: http://www.mnasz.hu/letoltes/Elnoksegi%20hatarozatok%2020140521.pdf

Eddig úgy tudtam, hogy a sajtószabadság az a demokrácia egyik alapvetése. Felül kell vizsgálnom eddigi tudásomat, és ki kell egészítenem a következő félmondattal: -kivéve, ha az egyes személyes, vagy csoportérdekeket sért.
És ez nem csak az MNASZ-re jellemző, csak ők voltak olyan ormótlanok és buták, hogy le is írták!

Aztán:

idézet:

"95/8/2014/2014.05.21 sz. elnökségi határozat

A Sporttanács javaslata alapján az Elnökség felkéri az MNASZ Elnökét, hogy kezdeményezzen fegyelmi eljárást azon MNASZ licenccel rendelkező szervezetek és személyek ellen, akik a hétvégi, az MNASZ szabályai szerint tiltott versenyen részt vettek, vagy közreműködtek.
A rendelkezésre álló információk alapján az alábbiak érintettek:
Crash-Men Team Kft., Dynamic Rally Team Sportegyesület, Főtaxi SC, GFS Racing Kft.,
HBRK ASE, MAFC, Rigó Motorsport, Speed Rally Team Sportegyesület, Zsomar-Ker Kft.,
Batári Laura, Bárdos Péter, Beliczky István, Ifj. Bihari Péter, Bütösi Zsolt, Csomós Miklós,
Faragó Richárd, Forgács László Máté, Jancsurák Gábor, Juhász Ivett, Juhász Zoltán,
Kerekes László Tamás, Kerekes Réka, „Kisubi”, Krehlik Nándor, Landherr Zoltán, Molnár
Ferenc, Nagy Attila, Oroszki Tamás, Péter Pál, Radványi József, Ruszkai Attila, Ruszkai
Máté, Ruszó Krisztián, Sarkadi Csaba, Szabó Krisztián, Számel Péter, Szalontai Attila,
Szebellédi László, Tóth Tibor, Tőzsér Áron, „Uborka”, Vadász Sándor, Vida Péter, Special
Rescue Team."

forrás: fentebb

Bennem felvetődne a gondolat, hogyha ilyen sokan jönnek szembe, akkor vajon én jó irányba megyek e?

Akik ilyen határozatokat hoznak, azok vagy betegek, vagy
földönkívüliek...
2014-05-18 07:54:13

Az mnasz-nél azon is el lehetne gondolkodni, ha már az autósport csúcs szervének képzelik magukat, hogy a nevesebb, magasabb osztályban résztvevő versenyzők eltiltása amatőr versenyektől című történet hogyan befolyásolja az autósort népszerűsítését (néző szám, indulók száma) az adott körzetben. Hogyan befolyásolja azon kezdők számát, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy belevágnak. Hogyan befolyásolja az utánpótlás szempontjából a szélesebb alapokat, nem mellékesen a nehezedő anyagi körülményeket is figyelembe véve.
Minél több a korlátozás, annál inkább belterjessé válik. Az evolúció és a genetika történetéből tudjuk, hogy a belterjesség mennyire torz fejlődési eredményekre képes hosszútávon. Akik ezt nem látják, csak egy szűk kör anyagi érdekeit, ők is egy belterjes rendszer koronás példányai.

2014-04-23 19:12:55

off

"Nyilván történhet jó szakmai indokkal (nem várható el el cégvezetőtől, hogy mindenhez értsen, és nem tarthat minden lehetséges felmerülő problémához egy külön szakértőt a szervezetén belül), de mivel Magyarországon élünk, igazán nem meglepő, hogy némelyekben ez a gyakorlat zsigerből kételyeket ébreszt... :)"

Nem várható el? –na ne nevettess!
A vezetőnek (topmanager) kutya kötelessége mindenhez érteni, azért kapja a giga fizetését, vagy társadalmi szervezet esetén azért választották meg.
Úgy vezetni egy céget, szövetséget, akármit, hogy minden lényegi döntés előtt másokat (szakértőket) kell megkérdezni, hogy mit javasolnak(?) az nem a klasszikus, konzervatív vezetői módszer. Ha a letűnt neoliberális vezetési stílus szerint kell(lene) működni, akkor egy hülye is tud vezetni. Megkérdezi a szakértőt, és rábólint! Se döntési stressz, se felelősség. A világ legjobb állása.
Kérdezem, hogy ha nem ért hozzá, akkor minek alapján dönt?

Példaként hozom fel a Posta székház ügyét:
Az okos szakértők azt javasolták a Posta vezérnek, hogy adja el a székházat, majd bérelje vissza, mert ez gazdaságilag egy jó megoldás. Csak azt nem tették hozzá, hogy kinek jó! Igaz, hogy Mari néni a faluvégén is tudta, hogy a Postának (ergo az adófizetőknek) ez nem lesz egy fáklyásmenet...

Szerintem vissza kellene venni a biztonságból (ahogy ortodox is írta), és fel kellene vállalni a vezetőségnek a felelősséget, és nem utolsó sorban a munkát is.
Ugyanis (aktuálisan) személyesen is meg lehet keresni a biztosítókat ajánlat kéréssel stb, stb...

on


2014-04-22 19:34:03

"Az MNASZ Elnöksége felkéri a MIB Europe Zrt-t, hogy a szövetség biztosítási rendszerét világítsa át és kérjen be biztosítási ajánlatokat a 2015-től megkötendő biztosítási szerződés előkészítése céljából."

Az ilyen, és ehhez hasonló esetek nekem nagyon
tetszenek! Csak azt nem értem, hogy minek vannak,
mit csinálnak a vezetők, ügyvivők, titkárok, előadók stb.?
Nem az ő feladatuk lenne a "cég" érdekeit jó gazda módjára
képviselni, minden közbeiktatott, ezáltal pénzbe kerülő
harmadik fél nélkülözésével?
nemértem
2014-04-17 19:56:43

...A segítő szándék mindenképpen meg-, és nagyrabecsülendő. Legalább is, szerintem...
Tartsd meg a jó szokásod.

(Ha erre jársz, meg ugorj be.) kacsintok

2014-04-16 15:38:37

Abban megegyezhetünk, hogy ha ennyire nem egyszerű
az eredmény értelmezése (nekünk "félhülyéknek"),
akkor azért mégsincs rendben minden?
nemértem
2014-04-14 18:42:21

Jogos a felvetés.
Ha van licences kategória, akkor nekik ott a helyük!

Az amatőrök fényévnyire vannak a licencesektől anyagilag,
technikailag és egyéb lehetőségeiket tekintve is.

Igazad van! -de ez a mai világban semmit sem jelent.

2014-04-07 13:57:09

Itt is érvényes:

Akinek nem inge...

2014-04-07 13:57:09

Itt is érvényes:

Akinek nem inge...

2014-04-06 11:56:08

Nem gondolom, hogy belebuktam volna.
Eszerint is telibe találtam:

"2. A hozzád hasonló névtelenül itt vagdalkozó véleménye olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van de senki sem kiváncsi a másikéra."

Egyébként a reglapodon 1976-os születési év szerepel, ami bőven belefér az „Y”-ba, de nincsenek is éles határvonalak.
Ha esetleg az 1976 nem valós születési idő, akkor meg rád is vonatkozik részben az általad említett névtelenség...

Olvasgass még egy kicsit a témával kapcsolatban:

link
link 2

megdöbbent

dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k