Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
684253061
Napi oldal:
15850
Jelenleg:
1167
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2015-11-27 20:19:39

A nézőket ne féltsd! Már szinte mindenhonnan ki vannak tiltva.
Ha egy "jogosítványos" megy be a nézők közé, akkor ki a felelős?
Leginkább a néző, mert ott állt, ahol...

Egyébként meg a versenyző (függetlenül a korától), jelen esetben meg még az apja, aki odaengedte.

Láttál már gokartokat egymás hegyén hátán?
2015-11-26 21:42:38

"...nem tudod, hogy jogosítvány nélkül nem lehet ORB futamon részt venni..."

Ez az (egyik) legnagyobb problémád?
Örülni kellene, hogy egy északi tehetség (legalább is jó vérvonallal rendelkező) szemet vetett az ORB-re, és mindent meg kellene tenni, hogy létrejöhessen, akár más országok (pl. magyar) versenyzői számára is.
forgatom a szemem

2015-08-06 18:44:53

Sasa ott van a kassai nev. listán, a CEZ mezőnyben.

(??)

Borítékolom, hogy valaki "megkéri" a szlovák rendezőket,
hogy mérjenek löketet.
...hátha megtudjuk, hogyan kell ezt egy Fiestán.
Mondjuk, nekem lenne rá elképzelésem...
...az autóban.
kacsintok
2015-07-30 20:32:41

És még valami:
Nevezhetjük szappanoperának a történéseket, csakhogy a kérdés ennél sokkal súlyosabb. A kérdés arról szól, hogy egy országos bajnokság rendezője, felügyeleti szerve, ellenőrzési rendszere, képes-e hatásköre alá vonni egy résztvevőt, az e sportágban az egyik legalapvetőbb kérdéskörben, nevezetesen a lökettérfogat meghatározásában?

2015-07-30 20:12:43

Tisztázzuk az alaphelyzetet, mielőtt "Sasa ellenesnek" lennék kikiáltva:

Őt egy olyan versenyzőnek tartom, aki úgy versenyez, mint aki versenyez...
Ha a nagy motort úgy tekintem, mint egyéb sportágakban a doppingot, akkor nekem az is belefér, hogy nagy a motor.
(Mint ahogy sokaknak a dopping is, ld: Hosszú Katinka, aki érdekes módon azóta ér el tartósan nagy sikereket, amióta amerikai a férje-edzője, illetve a Phelps team-mel is nem titkolt kapcsolatban állnak. Nem akarok pálcát törni felette, de minimum érdekes...)
Nem Sasa az első, és nem is az utolsó, aki jogtalan előnyökre próbál szert tenni. A bajom azzal van, hogy bukta esetén nem akaródzik vállalni a következményeket, ahogy a doppingoló sportolók is mindent elkövetnek (kevés?? sikerrel) a felelősségre vonás elkerülése érdekében.

Azt a mondást is ismerem, hogy a kibicnek (mondjuk, akár nekem is) semmi sem drága...

A konkrét eset kapcsán azt gondolom, hogy:

1. Hajdanán, a gépátvétel feltétele volt a tömítésgarnitúra, ami azért kellett, hogy a motor megbontása esetén azt helyre lehessen állítani. (OK, hogy a mai motorok nem egyenlők a régi motorokkal, de nem kellene harakirinek felfogni a hengerfej leszereltetését. Ez a sport ezzel is járhat!
Az sem feltétlen következmény, hogy egy hengerfej leszerelése után egészen Angliáig kelljen repíteni egy motort, mert csak ott van olyan élő ember, aki össze tudja rakni. Ennyi erővel akár azt is lehetne mondani, hogy új motort kell venni (mondjuk 2000-est). Ez a csapat műszaki hátterét minősíti (szerintem).

2. Mióta divat az, hogy a bontásra kiírt csapat minősíti a vizsgálati módszert, főleg az után, hogy az "antennás" méréssel született, a homológ löketnél nagyobb értéket tartalmazó mérési jegyzőkönyvet egyetértően aláírták? ? ? ! ! !

3. A vizsgálati módszer alkalmassága a vizsgálatot végző felelőssége. Ha a terhelt csapat ezzel nem ért egyet, akkor az általa vitatott módszer miatt, és az ennek következményeként született eredményt, döntést fellebbezhetik megfelelő indoklás kíséretében. De erre való hivatkozással a vizsgálatot nem tagadhatják meg következmények nélkül.

4. A bontásra kiírt csapat nem hivatkozhat arra, hogy
"De ezt Egerben már tisztáztuk egyszer, hogy helyhiány miatt ez a mérés ott, azonnal nem végezhető el."
Honnan tudhatják, hogy azóta az ellenőrök nem fejlesztettek-e ki, akár az Ő kedvükért is egy módszert, szerszámot, ami a mérés korrekt elvégzésére lehetőséget ad? Még akkor is, ha a korábbi ellenőrzési eljárás ezer féle ok miatt kudarcba fulladt, mindkét fél részéről, melynek eredményeként ejtették az ügyet.

5. A terhelt csapat ne nézze már hülyének a TB-t, meg másokat, hogy megint el akarják játszani a felügyelet nélküli kiszereléssel képződő „rozsdás lendkerék” című történetet.

Összességében az a véleményem, hogy mindkét fél részéről kényszernek látszik, hogy tisztázódjanak a vádak. Az MNASZ-nek azért lenne fontos, hogy kiköszörüljék a szappanopera első részében szerzett csorbát, Sasáéknak meg azért, hogy tisztán kerüljenek ki a buliból. Momentán szerintem az MNASZ-nek áll a zászló, azaz Sasa áll vesztésre.
Azt is gondolom, hogy ennek az ügynek nincs kompromisszum nélküli megoldása, ezért leírom azt is, hogy mit tettem volna én, ha a felek helyében lettem volna:

Az MNASZ helyében, az első vizsgálati körülmények tapasztalata alapján:
Elfogadtam volna a csapat azon javaslatát, hogy kiszerelik a vizsgálathoz a motort, de ezzel egy időben azt is elrendeltem volna, hogy az autóra a motor kiszereléséig, illetve a vizsgálat elvégzéséig a parc ferme szabályai vonatkoznak, 0-24 órás zárt helyi őrzéssel, a csapat költségére, majd a kiszerelést hivatalos (MNASZ) ellenőrök jelenlétében végeztettem volna. Semmi plomba, semmi jelölés, semmi trükközés!

A csapat helyében elfogadtam volna a beszerelt állapotban történő mérést, és ha ennek módszerével, pontosságával kapcsolatosan kétségeim merülnének fel, akkor azt a mérésről készült jegyzőkönyvhöz csatoltattam volna, illetve nem írtam volna alá a mérési jegyzőkönyvet. Mindezt persze alaposan megindokolva műszakilag és méréstechnikailag.
Megjegyzem, hogy ez esetben kedvezőtlen mérési eredmény esetén gyengülne a pozícióm, mivel mégiscsak a TB a "hatóság", viszont azt gondolom, hogy ebben az ügyben a versenyzőnek fűződik nagyobb érdeke a motor adatainak a tisztázásához, illetve amikor egy csapat benevez egy bajnokságba, akkor kvázi, annak szabály- és ellenőrzési rendszerét is elfogadja (feltéve, ha nincs ellenük összeesküvés, viszont, ha van, akkor az egy külön bizonyítás tárgyát képezné.)
Számomra, kívülálló számára jelenleg úgy tűnik, mintha a terhelt csapat nem követne el mindent annak érdekében, hogy ártatlansága bebizonyosodhasson…
…és ez minimum nyitott kérdéseket hagy a fejemben, hogy finoman fogalmazzak…

2015-07-22 19:31:14

Milyen érdekes, hogy Janika sosem gumizza el magát, és sosem
választ rossz áttételt (csak a legutóbbi esetek kapcsán...).
Viszont Ö tud indiszponált, urambocsá balf@sz is lenni...

(Csak így, zárójeles tippként: Asi lehet, hogy cm-ben kifejezve
tudta volna a kritikus kanyar melletti árokmélyülés mértékét...)
vigyorgok

2015-07-18 13:39:56

"A mai, jogászok, újságírók és politikusok..."

Bővebben, helyesebben és kiterjesztettebb értelemben:

Az értelmiség!

2015-07-18 13:36:23

A mai, jogászok, újságírók és politikusok (a sorrend tetszőleges)
által elb@szott liberális világban miért ne lehetne, hogy a nyúl vigye puskát?
megdöbbent

2015-07-18 13:36:23

A mai, jogászok, újságírók és politikusok (a sorrend tetszőleges)
által elb@szott liberális világban miért ne lehetne, hogy a nyúl vigye puskát?
megdöbbent

2015-07-16 18:55:23

Ezt olvastam a Sasa féle sajtóközleményben:

"Akit az ügy folytatása bővebben érdekel, az Ollé Sasával készült interjút megtalálja a www.duen.hu-n."

Ne hagyjatok sokáig kétségek közt hánykolódni...! - mert nagyon árt az egészségnek.
mosolygok

2015-07-16 18:55:23

Ezt olvastam a Sasa féle sajtóközleményben:

"Akit az ügy folytatása bővebben érdekel, az Ollé Sasával készült interjút megtalálja a www.duen.hu-n."

Ne hagyjatok sokáig kétségek közt hánykolódni...! - mert nagyon árt az egészségnek.
mosolygok

2015-06-29 20:08:08

Még egy gondolatsor a fehérvári verseny margójára, ismét csak a saját szemüvegemen keresztül. Nem kritikaként, csak a mai magyar döntéshozók gondolkodásmódjának jellemzésére.

Gulyás Bence videóján nagyon jól látszik a parc ferme helyszíne, ami egy füves terület. A verseny idején szinte tökéletes állapotban volt (0:30 – 0:33-ig). A rendező előírta, hogy a versenyautók alá ponyvát kell tenni, feltételezhetően azzal a céllal, hogy megóvják a zöld területet. Hogy ez a város kérése, feltétele volt, vagy a rendező túlbuzgósága, azt nem tudhatom, de az is lehet, hogy egy kompromisszum eredménye.
Azt tudni kell, hogy ez a terület a város vásártere, ahol évekkel ezelőtt, többek között a városi autópiacot is rendezték kb. háromszor annyi autóval, mint a jelenlegi mezőny. Akkor nem kellett ponyva az autók alá...
Manapság leginkább a vándorcirkuszoknak ad helyet, kb. egy-két havi gyakorisággal. A verseny utáni hétfőn költözött a területre az aktuális cirkusz, és ma távoztak. Beköltözésükkor a terület tökéletes állapotban volt, még a versenyautók alá helyezett ponyvák nyoma sem látszott.
A lentebbi linkeken azok a képek láthatóak, amiket ma délután készítettem, a cirkusz elvonulása után, a terület jelenlegi állapotát illusztrálandó.
Aki látott már vándorcirkuszt, az nyílván tudja, hogy a cirkuszok milyen járműveket használnak. E-betűs, P-betűs, meg kitudja milyen eredetű rendszámos autókat az IFA-tól az öreg Iveco-kig. Nyilván azt is mindenki tudja, hogy ezek azok a járművek, melyek állapota kifogástalan, és elképzelhetetlen, hogy ezekből egy csepp olaj, zsír vagy egyéb környezetet szennyező anyag a fűre kerülhessen. De annyi biztosan nem, ami az alsó védőlemezes versenyautókból kikerülhet...
Vagy mégis...?

A képek alapján mindenki levonhatja a maga következtetéseit a ponyva használat előírásáról, annak értelméről, a döntéshozók következetességéről, és az értelmetlen követelményekről úgy általában.

Képek:

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p000_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Olaj:

http://kepfeltoltes.hu/150629/K_p006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

forgatom a szemem király

2015-06-26 10:00:09

Profi munka!
Köszi.
2015-06-21 08:09:44

Válasz a rajtdobogós kérdésre.
(Személyesen nem láttam, kémeim jelentették, ezért csak pletyka szinten.)

A ceremónia során az egyik versenyző úgy gondolta, hogy a színpadi világba visz egy kis valóságot. Bekapcsolta a rajtprogramot és rajtolt egy éleset. Az 1-1.2t körüli négykerekes autó persze, hogy kilőtte maga alól hátrafelé az 1-200kg-os dobogót. ...a szpíkerrel együtt, aki jó nagyot esett, akarom mondani repült.
Hat számjegyű bünti lett a vége.
neszóljszám

2015-06-19 22:56:12

Még egy érdekesség és egyben találós kérdés is a Fehérvár rallye-val kapcsolatban:
Ez a videó a rajtceremóniáról készült.

https://www.youtube.com/watch?v=-GBECYY4oRE

A rajtolás csökkenő rajtszám szerint történt, és a filmen az látszik, hogy a 26-os autóig a rajtdobogó a kapu között van, a riportok a dobogón zajlanak, illetve az autók a dobogóról indulnak. (26-os autó rajtja 1:20-nál.)
A 26-os autó után a 17-es következik, és már nem a dobogóról indul. Később az látható (pl. 2:20-tól), hogy a dobogó már a kapu előtt van, azon áthajt az autó, és a rajt, ill. a riport már a dobogó után van.

Kérdés:
Vajon hogy került a ceremónia közben és miért?!, a dobogó jelentősen a kapu elé??
megdöbbent

2015-06-18 21:41:59

Így sem!

Akkor másold be a böngésződbe.
nemértem

2015-06-18 21:38:31
2015-06-18 21:34:42

Köszönöm a köszöneteket, a mai világban különösen megbecsülendő. kacsintok

Képes alátámasztása az általam leírtak egy részének:

"Janika jött másodikként, királyhoz méltóan, ami a csövön kifért, kilinccsel előre."

0:57-től 1:04-ig, a csúcspont 1:01-nél

https://www.youtube.com/watch?v=zzxKzhw2Ths

2015-06-16 00:30:22

Életképek Fehérvárról, saját szemüvegen keresztül:

Szombat, SS3, ugrató.

Már a gyors megközelítése okozott némi adrenalin szintemelkedést, mert az odavezető bekötőútra fehér embernek nem lehetett behajtani és parkolni, ahol egyébként tavaly lehetett. Most VIP parkolóvá avanzsált ez a szakasz, amire több, 2009-es Veszprém rallye-ról megmaradt tábla figyelmeztetett. No komment...
Egyébként üres volt ez a kb. 2-300m-es útszakasz (parkoló), míg a város utolsó utcája zsúfolt a parkoló nézői autóktól, ami nem tett jót a közlekedésnek úgy általában. A gyorsról lejövő autók is erre mentek a szervizparkba...

Herczig jött elsőnek, kicsit bizonytalanul, az ugrató után félig az árokban landolt, de gond nélkül visszajött az útra. Az eset pikantériája, hogy ezután, az ott lévő nézők egy lófejnyi terméskövet görgettek távolabb az úttól, amit könnyen elkaphatott volna a Skoda. Az élethez szerencse is kell...
Janika jött másodikként, királyhoz méltóan, ami a csövön kifért, kilinccsel előre. Frici, Sasa, Trencsényi mint akik versenyeznek, Kazár, Botka, So-So... Aztán voltak olyanok is, akik mintha itiner és navigátor nélkül mentek volna... A lényeg, hogy az első 5-10 autó után akár haza is lehetett menni nézőknek. Úgy tűnik, sokaknak murván nagyon nagy a kabát...
Ezen a gyorson a nyerő idő 2:43,1 volt, a levegő elég jól mozgott, az autók után kb. 15-20 sec. után teljesen kitisztult a portól a levegő, ennek ellenére 2 percenként rajtoltattak, ami nagyon vontatottá tette nézői szempontból a versenyt és szerintem a fentiek miatt nem is volt indokolt.

A Superspecial szakaszra a tavalyi tapasztalatok alapján nem voltam kíváncsi, egy rallye versenyen ez az időmérés nélküli bohóckodás nem más, mint parasztvakítás!
Annál inkább a nagyszervizre, ahol kíváncsi szemek sok mindent láthatnak. Volt időnk ott nézelődni, mert az eleje jött be utoljára, ami nem csak a nézelődőknek volt meglepetés, de a sátrakban kifüggesztett szervizidő kijelzők szerint a csapatoknak is...
Szóba elegyedtem a pirellis szakikkal, akik teljes létszámban készséggel válaszoltak minden érdeklődő kérdésemre, köszönet érte!
Frici autója enyhe bh. sérüléssel ott árválkodott a TRT sátorban, Frici kifürödve, vietnámi strandpapucsban jött-ment. Nem volt kérdés, hogy ennyi volt...
Érdekes jelenet Friciék háza tájáról: Zsíros Gabi egy közeli sátor mellett barátilag beszélgetett (talán Tobak Zolival, ha Ő volt, zöld Nike cipőben kötetlen fűzőkkel, akkor üzenem neki, hogy Ö is öregszik.), mikor egy család gyermeke a TRT sátor alatt "elkapta" Fricit egy autogramra. Meg is kapta készségesen, de ugye a Frici, Zsíros G. nélkül csak fél ember a rallyiban, no meg gondolom a szponzori szerződés feltételei... Jött is a hankook-os főember(?), felkutatta Zsíros Gabit és szinte utasította, hogy aláírni valója van a TRT sátorban Őfelsége, az ifjú "ralyongó" számára, aki hamarosan meg is kapta a várt aláírást. Respect a hankook-os embernek és ZS.G-nak is ezért a jelenetért.
Apropó autogram: Janikáéknak tanácsul, hogy ehhez ne gyöngybetűket író golyóstollat, hanem vastagabb filctollat használjanak, akkor talán dominálni is fog a képen az aláírásuk.
A tavaly látottakhoz képest kíváncsi voltam, hogy mennyit fejlődött a TRT a Peugeot szervizelésében, illetve az osztrákoknál változott-e valami a Skodával kapcsolatban? Mindkét helyen volt változás. A BRRT-nél (szerintem) kevés volt a szerelő, ami más csapatokra is igaz volt. Sok helyen hiányzott egy-egy segítő kéz, aki megfogja, odaadja stb. A BRRT-nél volt egy szemüveges, nem is annyira fiatal szerelő, aki a mozgása alapján kétségtelenül profi volt, aki a hasán hozta ki az autó alól a hátsó alvázkeretet a difivel, és a hasán, háton csúszva vitte vissza az újat, amit egyedül tett fel a helyére. Szép volt, önfeláldozó volt, de csapatszinten nem lennék rá büszke, és arra sem, hogy a levett futóművet kis gondolkodás után letették a porba, menettel lefelé, holott tisztább helyre is tehették volna. Az előkészített aszfalt cuccok mintaszerűen voltak kikészítve.
A szerelői létszámot a TRT-nél csak akkor lehetett volna megítélni, ha párhuzamosan csinálták volna Frici Fiestáját és Janika Pözsóját. Ez elmaradt, ezért Janikánál volt szerelő bőven, a bal küszöb burkolat cseréjére is maradt ember és energia.
Nem láttam a főnököket, T. Tomit és Robit. Ott volt viszont a Janika oldalon Rolf Schmidt, Janika mentora (ennyi év közös munka után talán mondhatjuk ezt). Hogy ki ez az ember, arra talán jó példa, hogy még az autókra való várakozás során ott sétált a sátor alatt, nem csinált lényegében semmit, de a 16 éves fiam, aki életében nem látta, nem is hallott róla, megjegyezte, hogy itt, az a fehérhajú, fehéringes ember a főnök! Ez a kisugárzás, a személyiség, és úgy tűnik, ez kell az eredményhez.
És ez a fehéringes idősödő ember gondolkodás nélkül benyúlt a murvaporos hátsó kerékdobba, hogy megfogjon valamit segítségként egy szerelőnek, majd felkapta a levett futóművet és a fehéringes hasához szorítva félre vitte, hogy ne legyen útban. Mindezt ott, ahol a legnagyobb emberbőség volt.
Volt azért megint szerencsétlenkedés is a TRT-nél. Azt a hátsó lökhárító helyére szerelt beállító szerszámot lehetne tökéletesíteni rögzítés és felszerelhetőség szempontjából, akkor talán minden második arra járó szerelő nem verné le, és nem kellene újra felszerelni. De ami igaz, az igaz a TRT Pözsó szinten sokat fejlődött.

Még a szervizben maradva, feltűnt, hogy nagyon sok az idegen ország rendszáma a versenyautókon. Mintha egy szlovák versenyen lettem volna...
Az, hogy a BRRT Skodája osztrák rendszámos, az teljesen érthető, de hogy a TRT Fordja miért angol, a Pözsó miért szlovák, Trencsényiék Fiestája miért cseh? stb., azon el lehetne gondolkodni. Akkor dobtam egy hátast ez ügyben, amikor vasárnap valamelyik mezőnyben feltűnt egy öregecske Corsa szlovák rendszámmal. Hát ez már a csúcs volt. Szerintem e területen is rendet kellene már végre tenni, ha nem is elsősorban pártunk és kormányunk kinyújtott keze a NAV miatt, hanem inkább a „keményen dolgozó kisemberek” alias „ralyongók” jogos elvárásai miatt. De ez csak az én véleményem!

Vasárnap, SS7, Csákberény-Kőhányás, elág kb.J4

A megközelítés-kori adrenalin szint emelkedés itt sem maradt el, mert ismét egy VIP ill. fotós parkoló szakaszba botlottam. A fotósok számát elnézve több volt a VIP (alias haver) autó... Hajaj, mikor nem lesznek elsők, az egyenlők között???

R2, Historic, csak a pozitívumokat:
Jó volt látni, ahogy az öreg VFTS-es pilóták úgy fordultak, ahogy anno, mondjuk Kazáron a hidasban (igaz, hogy az B3-J2 volt, de azért mégis! Még jobb volt látni, hogy az ifjabb VFTS pilóták is tudják mi az a VFTS. Keszler Matyin is látszott, hogy tudja mit csinál, van tapasztalat bőven, ugyanígy Spindler Tibi a Corsával. No meg Hevesi a Mitsuval. És nagy tévedés az, hogy az evo-k unalmasak! Az egyes pilótákik az unalmasak! Rájuk is igaz, hogy ha tudják, hogy mit akarnak csinálni, akkor az lehet jó akkor is, ha nem a kilincs jár elöl...
ORB:
Janika jött elsőnek, visszafogottan, de tempósan. Herczig harcosan, látszott, hogy neki a sürgősebb.
Aztán a mezőny... Sokan nem tudják mit akarnak, minek van az itiner. Régen a R1, az volt a csúcs, ma az ORB csak pénzben kifejezve a (magyar) csúcs.
Összességében azért jó volt.

Az útvonalhoz:
Ha valaki megnézi a aszfaltos gyorsokat a térképen, láthatja, hogy Mór lehetett volna a vasárnapi központ. Mór kb. 25km-re van Fehérvártól, ez azt jelenti, hogy a vasárnapi mezőnynek autónként kb. 100 km-be és két óra etap autókázásba került, hogy minden kör végén visszajöttek Fehérvárra, a szervizparkba. Logikusnak látszott volna egy valamiféle móri szervizpark kialakítása.
Ha valakit érdekel, számolja ki, hogy az egész mezőny mennyit autózott km-ben és időben feleslegesen etapon (a drága versenybenzinnel).

DuEn!
Láttalak munka közben, úgy kezeled a gépet, mint Sundance kölyök a coltot. Az utolsó pillanatban emeled, és szinte célzás nélkül lősz… Ez már profizmus.
De a mellékelt kép alapján már te sem fogsz infarktust kapni izgalmadban a pályák szélén, de az is lehet, hogy ez is a profizmus jele.

És...
Örömmel láttam, hogy Anda Irénke (fotós) még mindig ott van, ahol bőgnek a motorok, és csikorognak a gumik.

Röviden ennyi!
kacsintok
2015-06-16 00:30:22

Életképek Fehérvárról, saját szemüvegen keresztül:

Szombat, SS3, ugrató.

Már a gyors megközelítése okozott némi adrenalin szintemelkedést, mert az odavezető bekötőútra fehér embernek nem lehetett behajtani és parkolni, ahol egyébként tavaly lehetett. Most VIP parkolóvá avanzsált ez a szakasz, amire több, 2009-es Veszprém rallye-ról megmaradt tábla figyelmeztetett. No komment...
Egyébként üres volt ez a kb. 2-300m-es útszakasz (parkoló), míg a város utolsó utcája zsúfolt a parkoló nézői autóktól, ami nem tett jót a közlekedésnek úgy általában. A gyorsról lejövő autók is erre mentek a szervizparkba...

Herczig jött elsőnek, kicsit bizonytalanul, az ugrató után félig az árokban landolt, de gond nélkül visszajött az útra. Az eset pikantériája, hogy ezután, az ott lévő nézők egy lófejnyi terméskövet görgettek távolabb az úttól, amit könnyen elkaphatott volna a Skoda. Az élethez szerencse is kell...
Janika jött másodikként, királyhoz méltóan, ami a csövön kifért, kilinccsel előre. Frici, Sasa, Trencsényi mint akik versenyeznek, Kazár, Botka, So-So... Aztán voltak olyanok is, akik mintha itiner és navigátor nélkül mentek volna... A lényeg, hogy az első 5-10 autó után akár haza is lehetett menni nézőknek. Úgy tűnik, sokaknak murván nagyon nagy a kabát...
Ezen a gyorson a nyerő idő 2:43,1 volt, a levegő elég jól mozgott, az autók után kb. 15-20 sec. után teljesen kitisztult a portól a levegő, ennek ellenére 2 percenként rajtoltattak, ami nagyon vontatottá tette nézői szempontból a versenyt és szerintem a fentiek miatt nem is volt indokolt.

A Superspecial szakaszra a tavalyi tapasztalatok alapján nem voltam kíváncsi, egy rallye versenyen ez az időmérés nélküli bohóckodás nem más, mint parasztvakítás!
Annál inkább a nagyszervizre, ahol kíváncsi szemek sok mindent láthatnak. Volt időnk ott nézelődni, mert az eleje jött be utoljára, ami nem csak a nézelődőknek volt meglepetés, de a sátrakban kifüggesztett szervizidő kijelzők szerint a csapatoknak is...
Szóba elegyedtem a pirellis szakikkal, akik teljes létszámban készséggel válaszoltak minden érdeklődő kérdésemre, köszönet érte!
Frici autója enyhe bh. sérüléssel ott árválkodott a TRT sátorban, Frici kifürödve, vietnámi strandpapucsban jött-ment. Nem volt kérdés, hogy ennyi volt...
Érdekes jelenet Friciék háza tájáról: Zsíros Gabi egy közeli sátor mellett barátilag beszélgetett (talán Tobak Zolival, ha Ő volt, zöld Nike cipőben kötetlen fűzőkkel, akkor üzenem neki, hogy Ö is öregszik.), mikor egy család gyermeke a TRT sátor alatt "elkapta" Fricit egy autogramra. Meg is kapta készségesen, de ugye a Frici, Zsíros G. nélkül csak fél ember a rallyiban, no meg gondolom a szponzori szerződés feltételei... Jött is a hankook-os főember(?), felkutatta Zsíros Gabit és szinte utasította, hogy aláírni valója van a TRT sátorban Őfelsége, az ifjú "ralyongó" számára, aki hamarosan meg is kapta a várt aláírást. Respect a hankook-os embernek és ZS.G-nak is ezért a jelenetért.
Apropó autogram: Janikáéknak tanácsul, hogy ehhez ne gyöngybetűket író golyóstollat, hanem vastagabb filctollat használjanak, akkor talán dominálni is fog a képen az aláírásuk.
A tavaly látottakhoz képest kíváncsi voltam, hogy mennyit fejlődött a TRT a Peugeot szervizelésében, illetve az osztrákoknál változott-e valami a Skodával kapcsolatban? Mindkét helyen volt változás. A BRRT-nél (szerintem) kevés volt a szerelő, ami más csapatokra is igaz volt. Sok helyen hiányzott egy-egy segítő kéz, aki megfogja, odaadja stb. A BRRT-nél volt egy szemüveges, nem is annyira fiatal szerelő, aki a mozgása alapján kétségtelenül profi volt, aki a hasán hozta ki az autó alól a hátsó alvázkeretet a difivel, és a hasán, háton csúszva vitte vissza az újat, amit egyedül tett fel a helyére. Szép volt, önfeláldozó volt, de csapatszinten nem lennék rá büszke, és arra sem, hogy a levett futóművet kis gondolkodás után letették a porba, menettel lefelé, holott tisztább helyre is tehették volna. Az előkészített aszfalt cuccok mintaszerűen voltak kikészítve.
A szerelői létszámot a TRT-nél csak akkor lehetett volna megítélni, ha párhuzamosan csinálták volna Frici Fiestáját és Janika Pözsóját. Ez elmaradt, ezért Janikánál volt szerelő bőven, a bal küszöb burkolat cseréjére is maradt ember és energia.
Nem láttam a főnököket, T. Tomit és Robit. Ott volt viszont a Janika oldalon Rolf Schmidt, Janika mentora (ennyi év közös munka után talán mondhatjuk ezt). Hogy ki ez az ember, arra talán jó példa, hogy még az autókra való várakozás során ott sétált a sátor alatt, nem csinált lényegében semmit, de a 16 éves fiam, aki életében nem látta, nem is hallott róla, megjegyezte, hogy itt, az a fehérhajú, fehéringes ember a főnök! Ez a kisugárzás, a személyiség, és úgy tűnik, ez kell az eredményhez.
És ez a fehéringes idősödő ember gondolkodás nélkül benyúlt a murvaporos hátsó kerékdobba, hogy megfogjon valamit segítségként egy szerelőnek, majd felkapta a levett futóművet és a fehéringes hasához szorítva félre vitte, hogy ne legyen útban. Mindezt ott, ahol a legnagyobb emberbőség volt.
Volt azért megint szerencsétlenkedés is a TRT-nél. Azt a hátsó lökhárító helyére szerelt beállító szerszámot lehetne tökéletesíteni rögzítés és felszerelhetőség szempontjából, akkor talán minden második arra járó szerelő nem verné le, és nem kellene újra felszerelni. De ami igaz, az igaz a TRT Pözsó szinten sokat fejlődött.

Még a szervizben maradva, feltűnt, hogy nagyon sok az idegen ország rendszáma a versenyautókon. Mintha egy szlovák versenyen lettem volna...
Az, hogy a BRRT Skodája osztrák rendszámos, az teljesen érthető, de hogy a TRT Fordja miért angol, a Pözsó miért szlovák, Trencsényiék Fiestája miért cseh? stb., azon el lehetne gondolkodni. Akkor dobtam egy hátast ez ügyben, amikor vasárnap valamelyik mezőnyben feltűnt egy öregecske Corsa szlovák rendszámmal. Hát ez már a csúcs volt. Szerintem e területen is rendet kellene már végre tenni, ha nem is elsősorban pártunk és kormányunk kinyújtott keze a NAV miatt, hanem inkább a „keményen dolgozó kisemberek” alias „ralyongók” jogos elvárásai miatt. De ez csak az én véleményem!

Vasárnap, SS7, Csákberény-Kőhányás, elág kb.J4

A megközelítés-kori adrenalin szint emelkedés itt sem maradt el, mert ismét egy VIP ill. fotós parkoló szakaszba botlottam. A fotósok számát elnézve több volt a VIP (alias haver) autó... Hajaj, mikor nem lesznek elsők, az egyenlők között???

R2, Historic, csak a pozitívumokat:
Jó volt látni, ahogy az öreg VFTS-es pilóták úgy fordultak, ahogy anno, mondjuk Kazáron a hidasban (igaz, hogy az B3-J2 volt, de azért mégis! Még jobb volt látni, hogy az ifjabb VFTS pilóták is tudják mi az a VFTS. Keszler Matyin is látszott, hogy tudja mit csinál, van tapasztalat bőven, ugyanígy Spindler Tibi a Corsával. No meg Hevesi a Mitsuval. És nagy tévedés az, hogy az evo-k unalmasak! Az egyes pilótákik az unalmasak! Rájuk is igaz, hogy ha tudják, hogy mit akarnak csinálni, akkor az lehet jó akkor is, ha nem a kilincs jár elöl...
ORB:
Janika jött elsőnek, visszafogottan, de tempósan. Herczig harcosan, látszott, hogy neki a sürgősebb.
Aztán a mezőny... Sokan nem tudják mit akarnak, minek van az itiner. Régen a R1, az volt a csúcs, ma az ORB csak pénzben kifejezve a (magyar) csúcs.
Összességében azért jó volt.

Az útvonalhoz:
Ha valaki megnézi a aszfaltos gyorsokat a térképen, láthatja, hogy Mór lehetett volna a vasárnapi központ. Mór kb. 25km-re van Fehérvártól, ez azt jelenti, hogy a vasárnapi mezőnynek autónként kb. 100 km-be és két óra etap autókázásba került, hogy minden kör végén visszajöttek Fehérvárra, a szervizparkba. Logikusnak látszott volna egy valamiféle móri szervizpark kialakítása.
Ha valakit érdekel, számolja ki, hogy az egész mezőny mennyit autózott km-ben és időben feleslegesen etapon (a drága versenybenzinnel).

DuEn!
Láttalak munka közben, úgy kezeled a gépet, mint Sundance kölyök a coltot. Az utolsó pillanatban emeled, és szinte célzás nélkül lősz… Ez már profizmus.
De a mellékelt kép alapján már te sem fogsz infarktust kapni izgalmadban a pályák szélén, de az is lehet, hogy ez is a profizmus jele.

És...
Örömmel láttam, hogy Anda Irénke (fotós) még mindig ott van, ahol bőgnek a motorok, és csikorognak a gumik.

Röviden ennyi!
kacsintok
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k