Csalódás volt a futam
Janikáék a második szakasz után nem tudták folytatni a veszprémi versenyt
2015-07-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
536756071
Napi oldal:
125968
Jelenleg:
1301
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a hatodik futam,
Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
111
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
97
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
83
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
70
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
38
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
26
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a Rally Hungary után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
116
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
83
4. E. Llarena
Citroen C3 R5
50
5. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
6. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
36
7. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
36
8. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
35
9. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
World Rallycross Championship
8 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
103
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
92
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
92
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
91
5.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
7. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
42
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
37
9. Balogh János
Ford Fiesta MkII R5
32
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
134
2. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
3. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
95
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
43
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
28
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Pálháza Rally után
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
94
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
5. Péter Pál
Honda Civic Type-R
41
6. Berta József
Honda Civic Type-R
35
7. Baksai László
Lada 2107
32
8. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
32
9. Mészáros Zsolt
Peugeot 208 R2
29
teljes táblázat
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 557 hozzászólás • 28 oldal
557. • 2019-07-03 18:16:10
Végül is, fociban is rendeznek zárt kapus meccseket... Az átkos "katona államban" azért lehetett a lőtereket autóversenyzésre és annak nézésére is használni. A béke és a nagy-büdös demokrácia kitörése óta ez -úgy látszik- megváltozott...
Én majd akkor megyek legközelebb rallye-t nézni, ha minden második falu közepén lehet szabadon egyéni szerviz, meg az erdőben ott nézem, ahol nekem jólesik. Ja, és annyiért, mint az átkosban...
556. • 2018-07-03 14:49:20
Imádom a Veszprém Rallyt. Ott voltam az első és azóta minden évben visszatértem ide.
Sajnálkozva látom, hogy a 25. alkalomra nem sikerült olyan pályákat találni, amik a nézők számára is élvezhetők. Lefordítom: a gyorsok kétharmada nézők elől elzárt terület!!!😪 Jól van ez így???
555. • 2016-06-10 13:25:40
A jegyszedés már Mikulás Rally-n is parádés volt. Kint az LB Knauf gyárnál lévő körforgalomban állt a sor. Cirka egy órás araszolás után be is jutott az ember.
554. • 2016-06-09 10:51:51
Az egy dolog, hogy belépőt szednek, manapság ezen már nincs mit csodálkozni. Számomra az a furcsa, hogy ez az információ a kiírásban található. Tisztább lett volna a honlapon a "nézők"nek szóló rovatba közzétenni ezt a tájékoztatást.
Javítsatok ki ha tévedek, de tudomásom szerint, a versenyzőket nem nagyon érinti a belépő megvásárlása a gyorsaságikra. ;)
Viszont az utca embere -értsd a NÉZŐ- nem valószínű, hogy a teljes versenykiírást végig fogja olvasni. Hiszen az Ő számára készült a MŰSORFÜZET. (amiben viszont sehol nem találtam utalást a belépőkre)
No de sebaj, majd a helyszínen észreveszi.
553. • 2016-06-09 10:17:06

Ez komoly???
7. sz. melléklet: Belépő"jegyek
A Veszprém Rallye ’2016 rendezője a nézők által látogatható gyorsasági szakaszok megtekintését
belépjegy vásárlásához köti. A belépjegyek megvásárolhatók a nézők által látogatható gyorsasági
szakaszok valamennyi megközelítési pontján. A belépjegyek ára balesetbiztosítást is tartalmaz
valamennyi látogató részére. A 12 évnél fiatalabb gyermekek részére a rendezvény megtekintése
ingyenes, de csak felntt korú kísérvel látogathatják a rendezvényt. A szervizpark megtekintése
díjmentes. A rendezvény belépjegy ára bruttó 2.000,- Ft/f", mely érvényes a rendezvény összes,
nézk által látogatható gyorsasági szakasz területére.
8. sz. melléklet: Versenykiírásban szerepel" 2016. évi RVSZ hivatkozások
552. • 2016-06-06 09:11:59
Sikerült megint a szervezés,talán ideje lenne uj pályák után nézni :)
amit esetleg nézni is lehet nem elzárt
551. • 2015-08-07 22:45:44
Nagyon nem mindegy, hogy előre leírt helyezettet vittek vizsgálni, vagy Ollét jelölték ki.

Nagyon nem mindegy, hogy löket-mérést írtak elő, vagy hengerűrtartalom-mérést.

Nagyon nem mindegy, hogy az ATB képviselő mit adott elő a helyszínen.

Pozitív példa? A te helyeden ülve én is ezt az oldalt erősíteném, de azért ne legyen már kiemelkedő pozitív példa, ha kivételesen nem mindenki rúgja fel a szabályokat...

Amúgy sok mindent nem tudok erről az ügyről (sem), és ha ennél is kevesebbet tudnék, akkor valószínűleg még inkább a pozitív oldalát látnám, de ezt az ügyet már nem lehet nem összefüggésbe hozni a korábbi óriás baklövésekkel, ahol CsT egy alapvetően hibás módszerrel mért nem megfelelő értéket jónak minősített, amit a versenyző el is fogadott.

Lehet most pozitívumokat keresni, de még mindig ugyanaz az a sorozatos hibákat vétő ember van ugyanabban a pozícióban képesítés nélkül szabálytalanul, ez talán nem a pozitív oldalt erősíti.

Ráadásul (nagyrészt) ő írja az RVSzt rosszul, majd ATB ellenőrként, gépátvétel vezetőként, technikai felügyelőként a rosszat másképp értelmezi, mint ahogy le van írva, és ha az egészből ügy van, akkor Technikai Bizottsági tagként eljár, mint másodfok, ennél rosszabb nehezen lehetne a helyzet ebből a szempontból, de fejeljük még meg azzal, hogy bizonyos csapathoz is anyagi érdekek fűzik.

Szóval nem, nem látom a pozitív oldalt, még ha az elnök minden héten meg is köszöni a Hungaroringnek, hogy ennyit segítenek, és sosem volt még ilyen jó.
550. • 2015-08-07 16:32:09
Az említett kérés után, vajon milyen problémákat fog okozni szlovák nyelvterületen, a "..nem tudjuk kicsavarni a gyújtógyertyát amíg a motor a helyén van"... jellegű magyarázkodás lefordítása, illetve elfogadtatása? forgatom a szemem
549. • 2015-08-06 18:44:53

Sasa ott van a kassai nev. listán, a CEZ mezőnyben.

(??)

Borítékolom, hogy valaki "megkéri" a szlovák rendezőket,
hogy mérjenek löketet.
...hátha megtudjuk, hogyan kell ezt egy Fiestán.
Mondjuk, nekem lenne rá elképzelésem...
...az autóban.
kacsintok
548. • 2015-08-06 14:37:15
Te Gyurma!

A pozitívum nehezen jön ki tudom, de most nem az történt, hogy a "versenyzőktől tartó" felügyelők elküldték ezt az autót, (vagy kijelölték az elért pozíciót) bontásra. A felügyelők és az ATB közösen kijelölték a hengerűrtartalmat vizsgálatra. A "nem a helyzet magaslatán levő "ATB meg akarta mérni ezt valamilyen módon, amit a versenyző megtagadott, majd ezután a még mindig "a versenyzőktől tartó" felügyelők kizárták a versenyzőt? Szerintem ez egy pozitív példa volt, hacsak nem véletlen egybeesés. A meseszerű folytatás persze tényleg az lenne, ha ez is, és az egy versenyről való eltiltás is így maradna, de - eddig még - nem hallottam az ellenkezőjéről.
547. • 2015-08-02 17:33:52
Sok sebből vérzik..

Már régóta megfordult a szemlélet, és mivel évek óta nem volt tisztességes bontás, ezért a versenyzők nem készülnek rá. Emellett anno pl. a WRC-ket nem nagyon kérdőjelezte meg senki, más top autó kevés volt, így nem voltak ekkora felmerülő költségek.

Nem gondolom, hogy egy hibátlan motorról levenni a hengerfejet ennyibe kerülne, de tegyük fel, hogy igen.

Akkor még mindig nem világos, hogy miért nem lehetett ott helyben kikapni a motort (ha tényleg nem fér el a mérőeszköz a tűzfaltól), és utána megmérni a löketet? Ennek anyagi vonzata maximum a szerelők órabére, nincs megbontva a motor, és mindenki megnyugodhat.

Az is furcsa, hogy ha nem fér be a pálca a tűzfaltól, akkor nyilván a hengerfejet sem lehet levenni, csak a motor kivétele után, ha pedig ki van véve, akkor minek levenni?

Szóval ez a történet egy állatorvosi ló, szerepelnek benne Felügyelők, akik tartanak a versenyzőktől, ATB, aki (finoman szólva) nincs a helyzet magaslatán, és versenyző, aki kiszúrásnak éli meg, ha bontásra viszik.

Ha lett volna az elmúlt években következetes, elfogulatlan, szabálytisztelő Felügyelő Testület, versenyigazgató, aki nem fél 30 büntetést kiosztani, rendező, aki nem kedvez a haveroknak, és ehhez lett volna elfogulatlan, hozzáértő ATB, akkor a versenyzők zokszó nélkül állnának egy ilyen bontáson.

De nem ez a helyzet, már régen, és nem is lesz, mert nem érdeke senkinek, csak annak a néhány kivételnek, akik pedig erős kisebbségben vannak, és egyre fogynak...

Nagy összegben merek fogadni, hogy ebben az esetben is el lesz maszatolva, vagy a pontokat adják vissza, vagy mégis visszavonják (esetleg felfüggesztik) az eltiltást, de szerinten nem lesz szabály szerinti következménye annak, hogy megtagadták az ellenőrzést. Márpedig ez tény, mindegy, hogy a többiek mennyire hibásak a kizárás, és az eltiltás jogos (lenne).

546. • 2015-08-02 10:52:48
Ez a kérdés nem kérdés, mert az óvott versenyző saját (2) szerelője végezheti a bontást. Idegen nem nyúl az autóhoz, csupán mér, fényképez, jegyzőkönyvez.
545. • 2015-08-02 10:22:42
Érdekes kérdés, hogy kell-e olyan kompetens személynek a versenyen tartózkodni, aki egy ilyen motort meg tud bontani. Mert ha nem, nem várható el, hogy a versenyző kárára és kockázatára barmolják szét a kocsit.
544. • 2015-08-01 22:01:28
Szerintem az már nem az ellenörzést végzők dolga.
543. • 2015-08-01 21:24:00
Levenni bárki letudja. Na de viss***akni... Még a végén mellé kap a tőcsavar. Meg nyomaték kulcs sincs. mosolygok mosolygok
542. • 2015-08-01 13:07:10
Mi az,hogy nem lehet levenni a hengerfejet,ez is csak egy gép,csavarokkal összefogatva.
541. • 2015-07-30 20:32:41

És még valami:
Nevezhetjük szappanoperának a történéseket, csakhogy a kérdés ennél sokkal súlyosabb. A kérdés arról szól, hogy egy országos bajnokság rendezője, felügyeleti szerve, ellenőrzési rendszere, képes-e hatásköre alá vonni egy résztvevőt, az e sportágban az egyik legalapvetőbb kérdéskörben, nevezetesen a lökettérfogat meghatározásában?

540. • 2015-07-30 20:12:43

Tisztázzuk az alaphelyzetet, mielőtt "Sasa ellenesnek" lennék kikiáltva:

Őt egy olyan versenyzőnek tartom, aki úgy versenyez, mint aki versenyez...
Ha a nagy motort úgy tekintem, mint egyéb sportágakban a doppingot, akkor nekem az is belefér, hogy nagy a motor.
(Mint ahogy sokaknak a dopping is, ld: Hosszú Katinka, aki érdekes módon azóta ér el tartósan nagy sikereket, amióta amerikai a férje-edzője, illetve a Phelps team-mel is nem titkolt kapcsolatban állnak. Nem akarok pálcát törni felette, de minimum érdekes...)
Nem Sasa az első, és nem is az utolsó, aki jogtalan előnyökre próbál szert tenni. A bajom azzal van, hogy bukta esetén nem akaródzik vállalni a következményeket, ahogy a doppingoló sportolók is mindent elkövetnek (kevés?? sikerrel) a felelősségre vonás elkerülése érdekében.

Azt a mondást is ismerem, hogy a kibicnek (mondjuk, akár nekem is) semmi sem drága...

A konkrét eset kapcsán azt gondolom, hogy:

1. Hajdanán, a gépátvétel feltétele volt a tömítésgarnitúra, ami azért kellett, hogy a motor megbontása esetén azt helyre lehessen állítani. (OK, hogy a mai motorok nem egyenlők a régi motorokkal, de nem kellene harakirinek felfogni a hengerfej leszereltetését. Ez a sport ezzel is járhat!
Az sem feltétlen következmény, hogy egy hengerfej leszerelése után egészen Angliáig kelljen repíteni egy motort, mert csak ott van olyan élő ember, aki össze tudja rakni. Ennyi erővel akár azt is lehetne mondani, hogy új motort kell venni (mondjuk 2000-est). Ez a csapat műszaki hátterét minősíti (szerintem).

2. Mióta divat az, hogy a bontásra kiírt csapat minősíti a vizsgálati módszert, főleg az után, hogy az "antennás" méréssel született, a homológ löketnél nagyobb értéket tartalmazó mérési jegyzőkönyvet egyetértően aláírták? ? ? ! ! !

3. A vizsgálati módszer alkalmassága a vizsgálatot végző felelőssége. Ha a terhelt csapat ezzel nem ért egyet, akkor az általa vitatott módszer miatt, és az ennek következményeként született eredményt, döntést fellebbezhetik megfelelő indoklás kíséretében. De erre való hivatkozással a vizsgálatot nem tagadhatják meg következmények nélkül.

4. A bontásra kiírt csapat nem hivatkozhat arra, hogy
"De ezt Egerben már tisztáztuk egyszer, hogy helyhiány miatt ez a mérés ott, azonnal nem végezhető el."
Honnan tudhatják, hogy azóta az ellenőrök nem fejlesztettek-e ki, akár az Ő kedvükért is egy módszert, szerszámot, ami a mérés korrekt elvégzésére lehetőséget ad? Még akkor is, ha a korábbi ellenőrzési eljárás ezer féle ok miatt kudarcba fulladt, mindkét fél részéről, melynek eredményeként ejtették az ügyet.

5. A terhelt csapat ne nézze már hülyének a TB-t, meg másokat, hogy megint el akarják játszani a felügyelet nélküli kiszereléssel képződő „rozsdás lendkerék” című történetet.

Összességében az a véleményem, hogy mindkét fél részéről kényszernek látszik, hogy tisztázódjanak a vádak. Az MNASZ-nek azért lenne fontos, hogy kiköszörüljék a szappanopera első részében szerzett csorbát, Sasáéknak meg azért, hogy tisztán kerüljenek ki a buliból. Momentán szerintem az MNASZ-nek áll a zászló, azaz Sasa áll vesztésre.
Azt is gondolom, hogy ennek az ügynek nincs kompromisszum nélküli megoldása, ezért leírom azt is, hogy mit tettem volna én, ha a felek helyében lettem volna:

Az MNASZ helyében, az első vizsgálati körülmények tapasztalata alapján:
Elfogadtam volna a csapat azon javaslatát, hogy kiszerelik a vizsgálathoz a motort, de ezzel egy időben azt is elrendeltem volna, hogy az autóra a motor kiszereléséig, illetve a vizsgálat elvégzéséig a parc ferme szabályai vonatkoznak, 0-24 órás zárt helyi őrzéssel, a csapat költségére, majd a kiszerelést hivatalos (MNASZ) ellenőrök jelenlétében végeztettem volna. Semmi plomba, semmi jelölés, semmi trükközés!

A csapat helyében elfogadtam volna a beszerelt állapotban történő mérést, és ha ennek módszerével, pontosságával kapcsolatosan kétségeim merülnének fel, akkor azt a mérésről készült jegyzőkönyvhöz csatoltattam volna, illetve nem írtam volna alá a mérési jegyzőkönyvet. Mindezt persze alaposan megindokolva műszakilag és méréstechnikailag.
Megjegyzem, hogy ez esetben kedvezőtlen mérési eredmény esetén gyengülne a pozícióm, mivel mégiscsak a TB a "hatóság", viszont azt gondolom, hogy ebben az ügyben a versenyzőnek fűződik nagyobb érdeke a motor adatainak a tisztázásához, illetve amikor egy csapat benevez egy bajnokságba, akkor kvázi, annak szabály- és ellenőrzési rendszerét is elfogadja (feltéve, ha nincs ellenük összeesküvés, viszont, ha van, akkor az egy külön bizonyítás tárgyát képezné.)
Számomra, kívülálló számára jelenleg úgy tűnik, mintha a terhelt csapat nem követne el mindent annak érdekében, hogy ártatlansága bebizonyosodhasson…
…és ez minimum nyitott kérdéseket hagy a fejemben, hogy finoman fogalmazzak…

539. • 2015-07-30 14:06:10
A "hogyan mérjünk könnyen-gyorsan löketet" című szappanopera újabb felvonása kapcsán lennének kérdéseim:
Mi van, ha valamelyik további versenyen is bontásra kárhoztatják az autót? Ezek után már mindig csak a kizárás lesz a válasz?
Ha több ilyen autó indulna a hazai bajnokságban -és eredményesen célba érne- egy technikai óvás esetében azok is erre a sorsa jutnának?
Külföldi versenyeken gondolom értek már célba ezzel a típussal. Ott vajon hogyan oldották meg a mérés-kérdést? kacsintok
538. • 2015-07-22 23:01:58
Nem az árok volt más sok volt és igy adta csak ki .
Sajnos elöttünk történt, nem volt örömteli látvány... bizonytalan
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 557 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2324 25 26272829
30 01 02 03 040506
0708 09 10 111213
1415 16 17181920
2122 23 24 25 26 27
2020.12.05-06.

részletes infóink

2020.12.04-07.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k