Csalódás volt a futam
Janikáék a második szakasz után nem tudták folytatni a veszprémi versenyt
2015-07-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
461623112
Napi oldal:
24104
Jelenleg:
269
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a hatodik futam,
a portugál verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
119
2. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
100
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
72
4. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
55
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
54
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
45
8. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
43
9. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
31
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a kanári verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
76
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
35
3. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
4. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
30
5. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
26
6.
Chris Ingram
Skoda Fabia R5
18
7.
J-A. Suarez
Hyundai i20 R5
17
8.
Laurent Pellier
Peugeot 208 R5
15
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
12
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a negyedik futam,
az angol verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
105
2. Sebastian Loeb
Peugeot 208
91
3. A. Bakkerud
Audi S1
83
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
80
5. Mattias Ekström
Audi S1
80
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
71
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
52
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
41
9. Janis Baumanis
Ford Fiesta
35
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
93
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
78
3. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
48
4.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
47
5.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
43
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
36
7.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
23
8.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
23
9.
Balogh János
Skoda Fabia R5
23
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
94
2.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
66
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
63
4.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
50
5.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
6.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
26
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
8.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
23
9. Berki Gábor
BMW M3
16
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a harmadik futam,
a szombathelyi verseny után
1.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
60
2. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
58
3. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
48
4. Tim Gábor
Opel Adam R2
47
5.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
39
6.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
7.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
22,5
8.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
21
9. Várnai Dávid
Honda Civic
21
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
az második futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
44
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
41
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
35
4.
Simon István
Fiat X1/9
35
5.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Vizkeleti János
Lotus Elise
85
8.
Becsics Brankó
Mazda Mx-5
46
9.
Dicsa Tibor
Volkswagen Lupo
39
teljes táblázat
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 555 hozzászólás • 28 oldal
555. • 2016-06-10 13:25:40
A jegyszedés már Mikulás Rally-n is parádés volt. Kint az LB Knauf gyárnál lévő körforgalomban állt a sor. Cirka egy órás araszolás után be is jutott az ember.
554. • 2016-06-09 10:51:51
Az egy dolog, hogy belépőt szednek, manapság ezen már nincs mit csodálkozni. Számomra az a furcsa, hogy ez az információ a kiírásban található. Tisztább lett volna a honlapon a "nézők"nek szóló rovatba közzétenni ezt a tájékoztatást.
Javítsatok ki ha tévedek, de tudomásom szerint, a versenyzőket nem nagyon érinti a belépő megvásárlása a gyorsaságikra. ;)
Viszont az utca embere -értsd a NÉZŐ- nem valószínű, hogy a teljes versenykiírást végig fogja olvasni. Hiszen az Ő számára készült a MŰSORFÜZET. (amiben viszont sehol nem találtam utalást a belépőkre)
No de sebaj, majd a helyszínen észreveszi.
553. • 2016-06-09 10:17:06

Ez komoly???
7. sz. melléklet: Belépő"jegyek
A Veszprém Rallye ’2016 rendezője a nézők által látogatható gyorsasági szakaszok megtekintését
belépjegy vásárlásához köti. A belépjegyek megvásárolhatók a nézők által látogatható gyorsasági
szakaszok valamennyi megközelítési pontján. A belépjegyek ára balesetbiztosítást is tartalmaz
valamennyi látogató részére. A 12 évnél fiatalabb gyermekek részére a rendezvény megtekintése
ingyenes, de csak felntt korú kísérvel látogathatják a rendezvényt. A szervizpark megtekintése
díjmentes. A rendezvény belépjegy ára bruttó 2.000,- Ft/f", mely érvényes a rendezvény összes,
nézk által látogatható gyorsasági szakasz területére.
8. sz. melléklet: Versenykiírásban szerepel" 2016. évi RVSZ hivatkozások
552. • 2016-06-06 09:11:59
Sikerült megint a szervezés,talán ideje lenne uj pályák után nézni :)
amit esetleg nézni is lehet nem elzárt
551. • 2015-08-07 22:45:44
Nagyon nem mindegy, hogy előre leírt helyezettet vittek vizsgálni, vagy Ollét jelölték ki.

Nagyon nem mindegy, hogy löket-mérést írtak elő, vagy hengerűrtartalom-mérést.

Nagyon nem mindegy, hogy az ATB képviselő mit adott elő a helyszínen.

Pozitív példa? A te helyeden ülve én is ezt az oldalt erősíteném, de azért ne legyen már kiemelkedő pozitív példa, ha kivételesen nem mindenki rúgja fel a szabályokat...

Amúgy sok mindent nem tudok erről az ügyről (sem), és ha ennél is kevesebbet tudnék, akkor valószínűleg még inkább a pozitív oldalát látnám, de ezt az ügyet már nem lehet nem összefüggésbe hozni a korábbi óriás baklövésekkel, ahol CsT egy alapvetően hibás módszerrel mért nem megfelelő értéket jónak minősített, amit a versenyző el is fogadott.

Lehet most pozitívumokat keresni, de még mindig ugyanaz az a sorozatos hibákat vétő ember van ugyanabban a pozícióban képesítés nélkül szabálytalanul, ez talán nem a pozitív oldalt erősíti.

Ráadásul (nagyrészt) ő írja az RVSzt rosszul, majd ATB ellenőrként, gépátvétel vezetőként, technikai felügyelőként a rosszat másképp értelmezi, mint ahogy le van írva, és ha az egészből ügy van, akkor Technikai Bizottsági tagként eljár, mint másodfok, ennél rosszabb nehezen lehetne a helyzet ebből a szempontból, de fejeljük még meg azzal, hogy bizonyos csapathoz is anyagi érdekek fűzik.

Szóval nem, nem látom a pozitív oldalt, még ha az elnök minden héten meg is köszöni a Hungaroringnek, hogy ennyit segítenek, és sosem volt még ilyen jó.
550. • 2015-08-07 16:32:09
Az említett kérés után, vajon milyen problémákat fog okozni szlovák nyelvterületen, a "..nem tudjuk kicsavarni a gyújtógyertyát amíg a motor a helyén van"... jellegű magyarázkodás lefordítása, illetve elfogadtatása? forgatom a szemem
549. • 2015-08-06 18:44:53

Sasa ott van a kassai nev. listán, a CEZ mezőnyben.

(??)

Borítékolom, hogy valaki "megkéri" a szlovák rendezőket,
hogy mérjenek löketet.
...hátha megtudjuk, hogyan kell ezt egy Fiestán.
Mondjuk, nekem lenne rá elképzelésem...
...az autóban.
kacsintok
548. • 2015-08-06 14:37:15
Te Gyurma!

A pozitívum nehezen jön ki tudom, de most nem az történt, hogy a "versenyzőktől tartó" felügyelők elküldték ezt az autót, (vagy kijelölték az elért pozíciót) bontásra. A felügyelők és az ATB közösen kijelölték a hengerűrtartalmat vizsgálatra. A "nem a helyzet magaslatán levő "ATB meg akarta mérni ezt valamilyen módon, amit a versenyző megtagadott, majd ezután a még mindig "a versenyzőktől tartó" felügyelők kizárták a versenyzőt? Szerintem ez egy pozitív példa volt, hacsak nem véletlen egybeesés. A meseszerű folytatás persze tényleg az lenne, ha ez is, és az egy versenyről való eltiltás is így maradna, de - eddig még - nem hallottam az ellenkezőjéről.
547. • 2015-08-02 17:33:52
Sok sebből vérzik..

Már régóta megfordult a szemlélet, és mivel évek óta nem volt tisztességes bontás, ezért a versenyzők nem készülnek rá. Emellett anno pl. a WRC-ket nem nagyon kérdőjelezte meg senki, más top autó kevés volt, így nem voltak ekkora felmerülő költségek.

Nem gondolom, hogy egy hibátlan motorról levenni a hengerfejet ennyibe kerülne, de tegyük fel, hogy igen.

Akkor még mindig nem világos, hogy miért nem lehetett ott helyben kikapni a motort (ha tényleg nem fér el a mérőeszköz a tűzfaltól), és utána megmérni a löketet? Ennek anyagi vonzata maximum a szerelők órabére, nincs megbontva a motor, és mindenki megnyugodhat.

Az is furcsa, hogy ha nem fér be a pálca a tűzfaltól, akkor nyilván a hengerfejet sem lehet levenni, csak a motor kivétele után, ha pedig ki van véve, akkor minek levenni?

Szóval ez a történet egy állatorvosi ló, szerepelnek benne Felügyelők, akik tartanak a versenyzőktől, ATB, aki (finoman szólva) nincs a helyzet magaslatán, és versenyző, aki kiszúrásnak éli meg, ha bontásra viszik.

Ha lett volna az elmúlt években következetes, elfogulatlan, szabálytisztelő Felügyelő Testület, versenyigazgató, aki nem fél 30 büntetést kiosztani, rendező, aki nem kedvez a haveroknak, és ehhez lett volna elfogulatlan, hozzáértő ATB, akkor a versenyzők zokszó nélkül állnának egy ilyen bontáson.

De nem ez a helyzet, már régen, és nem is lesz, mert nem érdeke senkinek, csak annak a néhány kivételnek, akik pedig erős kisebbségben vannak, és egyre fogynak...

Nagy összegben merek fogadni, hogy ebben az esetben is el lesz maszatolva, vagy a pontokat adják vissza, vagy mégis visszavonják (esetleg felfüggesztik) az eltiltást, de szerinten nem lesz szabály szerinti következménye annak, hogy megtagadták az ellenőrzést. Márpedig ez tény, mindegy, hogy a többiek mennyire hibásak a kizárás, és az eltiltás jogos (lenne).

546. • 2015-08-02 10:52:48
Ez a kérdés nem kérdés, mert az óvott versenyző saját (2) szerelője végezheti a bontást. Idegen nem nyúl az autóhoz, csupán mér, fényképez, jegyzőkönyvez.
545. • 2015-08-02 10:22:42
Érdekes kérdés, hogy kell-e olyan kompetens személynek a versenyen tartózkodni, aki egy ilyen motort meg tud bontani. Mert ha nem, nem várható el, hogy a versenyző kárára és kockázatára barmolják szét a kocsit.
544. • 2015-08-01 22:01:28
Szerintem az már nem az ellenörzést végzők dolga.
543. • 2015-08-01 21:24:00
Levenni bárki letudja. Na de viss***akni... Még a végén mellé kap a tőcsavar. Meg nyomaték kulcs sincs. mosolygok mosolygok
542. • 2015-08-01 13:07:10
Mi az,hogy nem lehet levenni a hengerfejet,ez is csak egy gép,csavarokkal összefogatva.
541. • 2015-07-30 20:32:41

És még valami:
Nevezhetjük szappanoperának a történéseket, csakhogy a kérdés ennél sokkal súlyosabb. A kérdés arról szól, hogy egy országos bajnokság rendezője, felügyeleti szerve, ellenőrzési rendszere, képes-e hatásköre alá vonni egy résztvevőt, az e sportágban az egyik legalapvetőbb kérdéskörben, nevezetesen a lökettérfogat meghatározásában?

540. • 2015-07-30 20:12:43

Tisztázzuk az alaphelyzetet, mielőtt "Sasa ellenesnek" lennék kikiáltva:

Őt egy olyan versenyzőnek tartom, aki úgy versenyez, mint aki versenyez...
Ha a nagy motort úgy tekintem, mint egyéb sportágakban a doppingot, akkor nekem az is belefér, hogy nagy a motor.
(Mint ahogy sokaknak a dopping is, ld: Hosszú Katinka, aki érdekes módon azóta ér el tartósan nagy sikereket, amióta amerikai a férje-edzője, illetve a Phelps team-mel is nem titkolt kapcsolatban állnak. Nem akarok pálcát törni felette, de minimum érdekes...)
Nem Sasa az első, és nem is az utolsó, aki jogtalan előnyökre próbál szert tenni. A bajom azzal van, hogy bukta esetén nem akaródzik vállalni a következményeket, ahogy a doppingoló sportolók is mindent elkövetnek (kevés?? sikerrel) a felelősségre vonás elkerülése érdekében.

Azt a mondást is ismerem, hogy a kibicnek (mondjuk, akár nekem is) semmi sem drága...

A konkrét eset kapcsán azt gondolom, hogy:

1. Hajdanán, a gépátvétel feltétele volt a tömítésgarnitúra, ami azért kellett, hogy a motor megbontása esetén azt helyre lehessen állítani. (OK, hogy a mai motorok nem egyenlők a régi motorokkal, de nem kellene harakirinek felfogni a hengerfej leszereltetését. Ez a sport ezzel is járhat!
Az sem feltétlen következmény, hogy egy hengerfej leszerelése után egészen Angliáig kelljen repíteni egy motort, mert csak ott van olyan élő ember, aki össze tudja rakni. Ennyi erővel akár azt is lehetne mondani, hogy új motort kell venni (mondjuk 2000-est). Ez a csapat műszaki hátterét minősíti (szerintem).

2. Mióta divat az, hogy a bontásra kiírt csapat minősíti a vizsgálati módszert, főleg az után, hogy az "antennás" méréssel született, a homológ löketnél nagyobb értéket tartalmazó mérési jegyzőkönyvet egyetértően aláírták? ? ? ! ! !

3. A vizsgálati módszer alkalmassága a vizsgálatot végző felelőssége. Ha a terhelt csapat ezzel nem ért egyet, akkor az általa vitatott módszer miatt, és az ennek következményeként született eredményt, döntést fellebbezhetik megfelelő indoklás kíséretében. De erre való hivatkozással a vizsgálatot nem tagadhatják meg következmények nélkül.

4. A bontásra kiírt csapat nem hivatkozhat arra, hogy
"De ezt Egerben már tisztáztuk egyszer, hogy helyhiány miatt ez a mérés ott, azonnal nem végezhető el."
Honnan tudhatják, hogy azóta az ellenőrök nem fejlesztettek-e ki, akár az Ő kedvükért is egy módszert, szerszámot, ami a mérés korrekt elvégzésére lehetőséget ad? Még akkor is, ha a korábbi ellenőrzési eljárás ezer féle ok miatt kudarcba fulladt, mindkét fél részéről, melynek eredményeként ejtették az ügyet.

5. A terhelt csapat ne nézze már hülyének a TB-t, meg másokat, hogy megint el akarják játszani a felügyelet nélküli kiszereléssel képződő „rozsdás lendkerék” című történetet.

Összességében az a véleményem, hogy mindkét fél részéről kényszernek látszik, hogy tisztázódjanak a vádak. Az MNASZ-nek azért lenne fontos, hogy kiköszörüljék a szappanopera első részében szerzett csorbát, Sasáéknak meg azért, hogy tisztán kerüljenek ki a buliból. Momentán szerintem az MNASZ-nek áll a zászló, azaz Sasa áll vesztésre.
Azt is gondolom, hogy ennek az ügynek nincs kompromisszum nélküli megoldása, ezért leírom azt is, hogy mit tettem volna én, ha a felek helyében lettem volna:

Az MNASZ helyében, az első vizsgálati körülmények tapasztalata alapján:
Elfogadtam volna a csapat azon javaslatát, hogy kiszerelik a vizsgálathoz a motort, de ezzel egy időben azt is elrendeltem volna, hogy az autóra a motor kiszereléséig, illetve a vizsgálat elvégzéséig a parc ferme szabályai vonatkoznak, 0-24 órás zárt helyi őrzéssel, a csapat költségére, majd a kiszerelést hivatalos (MNASZ) ellenőrök jelenlétében végeztettem volna. Semmi plomba, semmi jelölés, semmi trükközés!

A csapat helyében elfogadtam volna a beszerelt állapotban történő mérést, és ha ennek módszerével, pontosságával kapcsolatosan kétségeim merülnének fel, akkor azt a mérésről készült jegyzőkönyvhöz csatoltattam volna, illetve nem írtam volna alá a mérési jegyzőkönyvet. Mindezt persze alaposan megindokolva műszakilag és méréstechnikailag.
Megjegyzem, hogy ez esetben kedvezőtlen mérési eredmény esetén gyengülne a pozícióm, mivel mégiscsak a TB a "hatóság", viszont azt gondolom, hogy ebben az ügyben a versenyzőnek fűződik nagyobb érdeke a motor adatainak a tisztázásához, illetve amikor egy csapat benevez egy bajnokságba, akkor kvázi, annak szabály- és ellenőrzési rendszerét is elfogadja (feltéve, ha nincs ellenük összeesküvés, viszont, ha van, akkor az egy külön bizonyítás tárgyát képezné.)
Számomra, kívülálló számára jelenleg úgy tűnik, mintha a terhelt csapat nem követne el mindent annak érdekében, hogy ártatlansága bebizonyosodhasson…
…és ez minimum nyitott kérdéseket hagy a fejemben, hogy finoman fogalmazzak…

539. • 2015-07-30 14:06:10
A "hogyan mérjünk könnyen-gyorsan löketet" című szappanopera újabb felvonása kapcsán lennének kérdéseim:
Mi van, ha valamelyik további versenyen is bontásra kárhoztatják az autót? Ezek után már mindig csak a kizárás lesz a válasz?
Ha több ilyen autó indulna a hazai bajnokságban -és eredményesen célba érne- egy technikai óvás esetében azok is erre a sorsa jutnának?
Külföldi versenyeken gondolom értek már célba ezzel a típussal. Ott vajon hogyan oldották meg a mérés-kérdést? kacsintok
538. • 2015-07-22 23:01:58
Nem az árok volt más sok volt és igy adta csak ki .
Sajnos elöttünk történt, nem volt örömteli látvány... bizonytalan
537. • 2015-07-22 19:31:14

Milyen érdekes, hogy Janika sosem gumizza el magát, és sosem
választ rossz áttételt (csak a legutóbbi esetek kapcsán...).
Viszont Ö tud indiszponált, urambocsá balf@sz is lenni...

(Csak így, zárójeles tippként: Asi lehet, hogy cm-ben kifejezve
tudta volna a kritikus kanyar melletti árokmélyülés mértékét...)
vigyorgok

536. • 2015-07-21 15:14:35
Akkor nincs interjú?
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 555 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14 151617
18 19 20 21 222324
25 2627 28293001
02 03 04 05 060708
09 10 11 12 13 1415
2018.06.15-17.

részletes infóink
2018.06.15-17.

részletes infóink
2018.06.16.

hivatalos honlap
2018.06.22-23.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k