Ritka eset, hogy legendás versenyzőpárosok csemetéi, követve apjuk példáját, összeüljenek a hajdani technikába és rally pályára gördüljenek. Az idei Mikulás Rally egy ilyen eseményre adott lehetőséget, hiszen Bajor Zoltán – Nyitray Béla versenyzőpáros nevével fémjelzett versenyautó indult a decemberi megmérettetésen. Egy kereklámpás zsiguli oldalán olvashattuk a hajdani híres pécsi páros nevét, mivel eljött az ideje, hogy az „ifjabb” generáció is megmutassa magát ebben a párosításban.
A többszörös magyar bajnok, mostanában már az általa épített versenyautó motorokról híres Bajor Zoltán (Mifu) fia már évek óta eredményes résztvevője a környék rallysprint bajnokságának és visszatérő indulója az év végi Mikulás Rally-nak is. Nem csoda, hogy idén is szerepelt a neve az aktuális rajtlistán, ám ez úttal annak a Nyitray Bélának a fia vállalta a navigátori szerepkört, aki az idősebb Bajort navigálta a rally hőskorában, és akinek az „anyós ülésben” szerzett végzetes baleset törte ketté autósport karrierjét.
Ifjabb Nyitray Béla is eltöltött néhány évet a jobb 1-es ülésben, ám később átülve a kormányhoz, leginkább a hosszú távú pályaversenyzésben ért el sikereket.
A versenyre történő felkészülés jó hangulatban történt, a pályák felírásakor összecsiszolva a „fiatalokat”, ám verseny jóval rövidebbre sikeredett a tervezettnél. Az első gyorsasági szakaszt követően a kategóriájuk harmadik helyéről akartak támadni, azonban a második speciál szakaszon a motorban ketté tört himba megpecsételte sorsukat ésfeladni kényszerültek a küzdelmet.
Bár az idősebb és fiatalabb Bajor-ok és Nyitray-ak egyformán csalódottak voltak, talán ez is hozzá tartozott a „retró” érzéshez, hiszen a múltban sűrűn fordult elő technikai hi(m)ba. J