Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Aszfalton - 11-ről a hetedik helyre
46. Catalunya Rally
2010-10-24
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684144375
Napi oldal:
1339
Jelenleg:
681
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szombati élménybeszámoló

Szombat. Újra éjfél és újra nincs internetem…
Miért is lenne egy négycsillagos spanyol (bocsánat: katalán) szállodában…
Sikerült felraknom az egyik videót a sajtóirodából (miután mindenki lelépett 8-kor, a takarítónő pedig volt olyan kegyes, hogy körbesöpört és nem dobott ki addig, amíg le nem járt az én fjú minitsz-em…
Megírom, majd egyszer felkerül.


Aszfalt.
Vártuk. Jobban, mint a vegyes talajt. Bár a murvára tudott Frici 'tesztelni' a shakedown-on, aszfaltos beállításokkal, slick gumival még sosem ment előtte a Ford Focus WRC-vel. Nem baj, majd megoldja.
Este kicsit el volt kenődve, de nem hiszem, hogy lett volna szégyenkezni valója. Tudjuk, hogy mennyi tesztelnek a többiek, tudjuk, hogy mióta ülnek ezekben az autókban.
Biztattuk: jó lesz ez, szombaton még inkább érezni fogja…

Nem kellett volna korán kelni, de mivel nem bírtam péntek este felrakni az élménybeszámolót és a képeket, így korábban lejöttem a lobbyba és megpróbáltam, hátha sikerül. Csak arra volt jó a dolog, hogy megint egy órával kevesebbet aludjak és jól felhúzzam magam.

thumb_Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_5Viszont így időben odaértünk a mai elsőre. Sejthető volt, hogy ma még nagyobb lesz a tömeg, a mindenfelé parkoló autókból éreztük: leszünk most is néhányan. A GPS azt jelezte, hogy még több, mint 2 kilométerre vagyunk a médiaparkolótól, amikor egy motoros rendőr elállta az utat és azt mondta: nincs már hely! Azt szoktam mondani: egy hely mindig van (ezért nem jó két autóval menni, mert tényleg csak egy hely van). A rendőr ezt a véleményt nem osztotta, de sikerült átjutni rajta. Elfordult, mással beszélt, közben szép lassan elmentünk mellette az Exeo-val.

Azt már tudtuk, hogy Imiék jégkémkedése rövidre sikerült. Késésben voltak a rendezők, az állomások még nem álltak időben, pánik tört ki rajtuk és elhangzott a napi jelszó, mint régen a kisdobos táborokban (Tudooom, fogalmad sincs mi az. Szerencsére néhányan tudjuk): senki sem mehet tovább. Imiéket félreállították a gyorson, így tudtuk, hogy vezéráldozatot hoztunk, a jégkém autó mára nem kémkedik tovább.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_1

Szerencsére nem voltak messze az elsőnek kiválasztott kanyarunkhoz, így gyalog ők is odajöttek.

Rengeteg néző, rengeteg fotós.
Sokan, ugyanott. Ilyenkor szokták mondani a 'szakértők', hogy nem értik, miért vannak a fotósok egy helyen, miközben annyi kanyar van még a gyorsaságin. Pedig annyira egyszerű: a fotósok szeretnének minél több, minél látványosabb képet készíteni. Ha bemész egy, a külvilágtól elzárt részre, akkor ott kell lenned egész nap, jelen esetben maximum két képet tudsz készíteni a mezőnyről, kedvenc versenyződről. Ennél viszont többet kellene.
Maradnak tehát a jól megközelíthető (jelen esetben látványos, spanyolos) kanyarok és ebből kell kihozni kinek-kinek a vérmérsékletének és a technikájának megfelelő képet. Ennyire egyszerű ez a 'mindenfotósegyhelyen' történet. (Persze, lehet vitatkozni, én is tudok ellenérveket mondani erre is, de hidd el, ezen kár vitatkoznunk :) )

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_2

Jött a mezőny, a keskeny útról fordultak be a még keskenyebbre. Volt, aki látványosan, volt aki szerencsétlenül. Frici látványosan, a képeken is látszik, hogy precízen, szűken, kis kézivel. Tapsoltak a népek, büszkék voltunk.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_3

Úgy számoltuk, hogy simán átérünk a napi harmadik szakaszra. Srácokkal be az Exeo-ba, Imiéknek a Tranzitban jutott hely. Kicsit lemaradtak, az ő GPS-ük talált egy rövidebb, de zűrösebb utat. Mi szépen hasítottunk, egyszer csak a gyorstól 6 kilométerre egy falu előtt a gázpedál funkcióját vesztve tartotta a talpamat. Nemrég éreztem ilyet, hiszen idefelé sikerült kiszárítanom a tankot még a trélerezés alatt, akkor volt hasonló. Most viszont tele a tank és a spanyolok A4-es másolata csak nem akart tovább menni. Nem akarok a részletekbe menni, mert tudom, hogy jobban értesz hozzá: nem kapott elég levegőt az autó. Próbáltuk megoldani, kevesek voltunk hozzá. Az AVIS-t felhívhattuk volna csereautóért, de akkor az egész nap eldobós lenne, ha itt várnánk az út mellett a segítséget. Imit ott hagytuk, kipróbált szerelő :) Úgy éreztük, ha hagyunk neki időt, talál megoldást. Addig mi a Tranzittal felmentünk a körforgalomhoz, amiről tavaly rengeteg videót láthattunk, ahogy Asi szépen lekörzőzi.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_6

Folyamatosan azt írom, hogy sokan vannak mindenhol… Itt az eddigieknél is elképesztőbb tömeg, millió autó, mégis a média matricával 100 méteren belül meg lehetett állni és tényleg hagyják az embert dolgozni. De jó lenne, ha otthon is így menne ez, és nem csak néhány versenyen.

Ahogy mondtam: millió ember, fergeteges hangulat.
Most is itt volt a 4 hengeres bevásárlókocsi, az alaphangot megadta. Hullámzott a hegyoldal és ha a másik oldalon nem folytatták a hullámot, akkor hatalmas füttykoncert volt a válasz. Saját magukat szórakoztatják, amíg nem jönnek az autók. Akkor viszont feszülten, izgalommal, ovációval figyelik a matricás gyorskocsikat.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_4

És azok jöttek! Loeb úgy lefűzte, hogy nem mertem volna betenni a kezem az autó és a korlát közé. Ogier törötten érkezett, Ken Block első lökhárítójának is csak a rögzítő stiftjei jelezték, hogy innen hiányzik valami. Frici is megkapta a megérdemelt tapsot.

Berohantunk a szervizbe, szerettünk volna napközbeni szervizhangulatot elcsípni.
6-8. időket mennek a fiaink. Büszkék vagyunk rá. Titkon ide vártuk őket, és ahogy láttam Fricin, ők is ezt szerették volna már az első nap is elérni. Nem baj, jó ez így. Mások is látják a részeredményeket és azokat maximálisan értékelik (hiszen ezért is indulhatott ezzel az autóval Frici)

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_7


Nagyrohanás, újra vissza az első kanyarba. Reggel néztem, hogy merre süt a nap, reméltem hagyják majd, hogy onnan fotózzak, ahonnan elterveztem. Útközben megint találkoztunk a reggeli rendőr kollégával, aki sajnos most határozottabban, és még mindig 1.5 kilométerre van a rajttól. Azt számoltuk, hogy gyalog nem érünk fel időbe, de nem volt más választás: vagy felgyalogolunk, vagy dobjuk ezt a szakaszt. Szerencsére Imi átverekedte magát valahogy a rendőrön és a szalagtól pár méterre és még futópercre ugyan, de Loeb előtt sikerült odaértünk.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_8

Nem cifráztuk, vissza a könnyen elérhető körforgalomhoz. Még volt idő, kávézó teraszán napozott a brigád.

A körforgalom hozta most is a tőle elvártat. Óriás hangulat, nekem már csak a vuvuzela 'hiányzott' egy jó focimeccs fillingjéhez. Szerencsére focisták helyett rallysták jöttek.
6 percenként. Először nem volt tiszta, hogy mi ennek az oka, aztán kiderült: élőben (!) közvetítették ennek a szakasznak az elejét. (sajnos Friciék két percre jöttek, így valószínű, ők még nem voltak benne azok között, akiket a spanyol TV nézők láthattak)

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_9

Később mesélte Frici, hogy ezen a gyorson a rajtban lefulladtak, próbálták újraindítani, sikerült, de hagytak bent annyit, hogy a kis Wilson gyorsabban tudjon lejönni a szakaszról náluk.

Újra be a szervizbe, közben az Exeo is lábra kapott, Imi jégkrém autót is kihozta a gyorsról.
Azt számoltam: ma 6 szakaszból 4-en ott voltunk és két szervizt is 'végigasszisztáltunk' a magunk módján.

De jó volt! Jó érzés volt, hogy a Fordosok ajánlották fel a zászlót lengető komálósoknak, hogy szívesen felrakják a zászlót a szervizsátorra.

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_10


Friciék elégedettek, újabb nagy siker küszöbén. Nem tudom mit kell ilyenkor kívánni, előttük is, mögöttük is nagy az űr, kár lenne leesni az útról, egy jó tempóban szépen végig kell autózniuk. Ennyi! :) Csak hogy én is osszam az észt…

Este újra nekifutottam a médiacenter internetének. Ennek köszönhető a pénteki fotóalbum és élménybeszámoló, valamint már a szombati fotók felkerülése is. Gondoltam egy nagyot, mert mindig kell, hogy gondoljunk egy nagyot és újra (sokadszorra) nekifutottam, hátha hamarabb (Te)Csőbe tudok húzni a hétfői teszten készült videókból legalább egyet.

És láss csodát (najó, szerényebben: láss videót), sikerült. Felért az egyik (miután kiürült a médiaközpont és egyedül neteztem)

Egy valamit el kell még mesélnem a mai napról, bármennyire is fáradt vagyok:
Azt gondolom ennek a hétnek a számomra - és remélem ezért nem haragszik meg a csapat - legnagyobb élménye ért a médiacenterben (amikor még ott voltak jó páran).

Aszfalton_-_11-rol_a_hetedik_helyre_11


Többen dolgoztunk, besétált Martin Holmes (igen, az a Martin Holmes!) és amikor meglátott a gépem mögött, átszólt az asztal fölött és ezt mondta: 'You are a gangster!'
Éééén? De miért?? Gondoltam összekever valakivel. Igaz, hogy köszöntem már neki illendően, amikor elmentünk néhányszor egymás mellett, de nem értettem, hogy mit tettem, ami miatt ezt kapom. És pont Tőle…
Újra mondta, hangosabban. Mindenki ránk nézett: 'YOU ARE A GANGSTER!!'

Miért lennék az, őszintén tisztelt Holmes Úr??
És jött is a válasz: 'Felraktál rólam a weblapodra egy képet. És az FIA most vissza akarja venni az akkreditációmat, mert nem a rallyval, hanem a lányokkal foglalkozom'
De ezt már nevetve mondta. Elbúcsúzott és jó munkát kívánt. Martin Holmes!
Köszönöm!

Jó nap volt a mai. Frici, tömeg, rally, hangulat, legengszterezés.

Ez a hír most jelenik meg 7097. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k