LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
2010-09-20 17:33:32
Utolsó módosítás : 2025-06-13 17:32:53
h i r d e t é s
Összes oldal:
770045397
Napi oldal:
195535
Jelenleg:
1436
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Voltam is versenyen... meg nem is!

Trabantos barátaim hívtak hogy menjek le Zamárdiban lesz a hétvégén egy jó verseny…

 

Igaz nem érünk oda a prológra, ami elmondások szerint nagyon flottul ment, de a vacsorát már együtt ettük a srácokkal.

 

Vacsora közben meséltek a pályáról, körülményekről, indulókról és egyéb tudnivalókról…

 

Ekkor tudtam meg, hogy a 8 km-es gyors már csak 6 km, és kicsivel több a nevező, mint az eredetileg maximált létszám.

 

Már akkor feltűnt hogy egy ilyen szűk városi versenyre 115 db nevezést elfogadni azért bátorságra vall a szervezőktől.

 

Este mikor a szakadó esőben fuvaroztam haza a brigádot (a MÁV RT szocreál szállóra) a másnapi gyorsokat használva, kaptam némi képet a másnapi gyorsokról.

 

Szűk utcácskák, padkával, fákkal, korlátokkal, telek szélére kirakott terméskövekkel, tűzcsapokkal és egyéb érdekes városi akadályokkal.

 

A szálláson este próbáltam gyűjteni a számomra hasznos infókat, hogy hova is érdemes menni, fénykép készítési célzattal.

 

Mondták is a versenyző barátok, hogy igazából mindegy, mert mindenhol csak derékszög van, és azt is csak hátulról lehet nézni.

 

Nem lettem boldog…

 

Reggel még mindig esett az eső, és mivel a szállást a pálya körbe kerítette, valahogy éreztem hogy nem szabad ott maradnom, ki kell menni a zárt területről.

 

Nem szeretem ha korlátoznak a mozgásban. Már akkor sejtettem hogy nem lesz itt 4 gyors, plusz volt ígérve egy szponzori futam is, aminek keretében végre én is ülhettem volna egy igazi „kigyúrt” TRABANTBA. Annyit elárulok előre, most sem jött össze a dolog. L

 

Szóval megkerestem az én első helyemet ahol megnézem az első kört.

 

Találtam is egy derékszöget, amiben két pozitívum volt az egyik a sportbirok, a másik egy pocsolya.

 

A Sportbirokkal jókat beszélgettünk, elláttak még pár infóval, míg elkezdődött a verseny.

 

Megnéztünk pár autót, és a tócsa sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, és ahogy a kedvesem szokott fogalmazni „ nem is volt semmi vicces”.

Így tovább álltunk egy másik derékszögbe, ahol persze ismét nem voltam elkényeztetve látványosságokkal.
 

Aztán egyszer úgy a 40. autó körül megállt a verseny… Jött az infó, kiütöttek egy tűzcsapot!

 Mivel ettől a helytől sem voltam elragadtatva, és tudtam hogy most időnk is lesz, így tovább álltunk.
 

Találtam is egy nyíltabb helyet ahol, egy jobb derékszög és egy bal derékszög közt volt egy 40 méter egyenes, és az egyenesben meg volt egy füves rész nagy fákkal ahol biztonságosan lehet fényképezni.

 Mivel láttam hogy ott van Galadriel, gondoltam odamegyek és megkérdezem milyen volt eddig, és mit tud a fejleményekről.
 

Alig beszéltünk pár szót az út szélétől 4-5 méterre, jött egy Úr és megkérte a kedvesem, és egy másik közelben álló nézőt hogy menjenek a fák mögött kb 10 méterre lévő árok másik oldalára. Aztán egyből mondta is nekem az ember ha nekem nincs igazolványom akkor én is, mivel én nem is reagáltam erre a felhívásra.

 Mondom hogy van MNASZ igazolványom, és nyúltam is érte a nadrágom zsebébe, de ő már mondta is hogy neki is van huszonhat, és én azzal kitörölhetem a seggem.
 

Jahhhhh… ha így akkor legyen így.

 A lelkes „sportszakmai felügyelő” (mert ő így határozta meg a szerepét) mondta hogy azért nincs rajta semmi mellény mert ő itt nem veheti fel az MNASZ mellényét, de megállítja a versenyt miattam!
 

…azt a versenyt ami már állt a tűzcsap kiütés miatt!

 Próbáltam magyarázni az illetőnek hogy MNASZ akkreditált fotós vagyok, nem hiszem hogy a szervező örülne ha elüldözne...
 

Itt már elég parázs vitában voltunk, és már a mellettem álló Gabi is telefonálgatott az illetékes szervezőnek, hogy szóljanak már az emberüknek hogy hagyjanak békén.

 

Az igazsághoz az is hozzá tartozik hogy mivel állt a verseny, ezért fényképezőgépem sem volt nálam, nem hogy a mellényem.

 Az előző két helyen sem volt rajtam a mellény, de talán ott a gépből kiderült hogy nem néző vagyok.
 

Szóval meguntam a szájkaratét, és mivel az embernek kezdtek szaporodni a mondataiban a trágár szavak, mivel nem tudott velem dűlőre jutni, ezért mondtam neki hogy szóljon be a rádión és kérdezze meg, mi is a tényállás. Nyilván mondta hogy ő nem, de én hívjam fel a szervezőt, és ha neki szólnak akkor maradhatok.

 Akkor elkezdte hogy én nem vagyok oda beosztva és így nem lehetek ott…
 

Ekkor már néha-néha elröhögtem magam az értelmetlen mondatokon, amit Gabi próbált kedvesen segíteni, de hiába.

Kedves kolléganőm mondta hogy a fotósoknál nincs beosztás, mi nem sportbírók vagyunk, hanem fotósok.
 

Az Úr erre már nem tudott mit tenni, inkább rátámadta a tőlünk hátrébb álló srácra hogy ne röhögjön (kicsit cifrábban igaz, de ez volt a lényeg).

Aztán ismét megkértem hogy ott a kezében az a rádió akkor használja már… és ekkor kis hatás szünet után, rákérdezett hogy akkor mi is legyen velem.

Jött is a válasz, ha biztonságos helyen állok akkor természetesem maradhatok. Utólag is köszönöm!

Ez alig került 20-25-percbe, de megérte…

Aztán egy másik spori is odajött és mikor mondta hogy még áll a verseny úgy 3-4 órát mert a Vízműnek helyre kell állítania a vízellátást akkor azért nem voltam boldog.

A rádió forgalom hallgatása közben hallottuk hogy felvetették mi lenne ha kivennék a problémás szakaszt, de nemleges volt a válasz.
 

Így a kemény érvelésekkel megszerzett „tartózkodási engedélyem” hátrahagyva el is jöttünk a Zamárdiból.

Később tudtam meg hogy nem volt zökkenőmentes a további verseny sem, mert sok volt a szünet különböző okokból.

 

A gyorsasági szakasz is rövidült 5 km-re, és a szakaszok száma is 3-ra csökkent, és ezt estig abszolválták a srácok.

Jó döntés volt hogy eljöttünk, remélem a versenyzők is megértik…!

Ez a blog most jelenik meg 3901. alkalommal
címkék: TME, Zamárdi
Share |
  
  
  
 
  
  
Blog címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k