Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
2010-09-20 17:33:32
Utolsó módosítás : 2024-04-16 17:20:08
h i r d e t é s
Összes oldal:
684307085
Napi oldal:
69874
Jelenleg:
868
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Voltam is versenyen... meg nem is!

Trabantos barátaim hívtak hogy menjek le Zamárdiban lesz a hétvégén egy jó verseny…

 

Igaz nem érünk oda a prológra, ami elmondások szerint nagyon flottul ment, de a vacsorát már együtt ettük a srácokkal.

 

Vacsora közben meséltek a pályáról, körülményekről, indulókról és egyéb tudnivalókról…

 

Ekkor tudtam meg, hogy a 8 km-es gyors már csak 6 km, és kicsivel több a nevező, mint az eredetileg maximált létszám.

 

Már akkor feltűnt hogy egy ilyen szűk városi versenyre 115 db nevezést elfogadni azért bátorságra vall a szervezőktől.

 

Este mikor a szakadó esőben fuvaroztam haza a brigádot (a MÁV RT szocreál szállóra) a másnapi gyorsokat használva, kaptam némi képet a másnapi gyorsokról.

 

Szűk utcácskák, padkával, fákkal, korlátokkal, telek szélére kirakott terméskövekkel, tűzcsapokkal és egyéb érdekes városi akadályokkal.

 

A szálláson este próbáltam gyűjteni a számomra hasznos infókat, hogy hova is érdemes menni, fénykép készítési célzattal.

 

Mondták is a versenyző barátok, hogy igazából mindegy, mert mindenhol csak derékszög van, és azt is csak hátulról lehet nézni.

 

Nem lettem boldog…

 

Reggel még mindig esett az eső, és mivel a szállást a pálya körbe kerítette, valahogy éreztem hogy nem szabad ott maradnom, ki kell menni a zárt területről.

 

Nem szeretem ha korlátoznak a mozgásban. Már akkor sejtettem hogy nem lesz itt 4 gyors, plusz volt ígérve egy szponzori futam is, aminek keretében végre én is ülhettem volna egy igazi „kigyúrt” TRABANTBA. Annyit elárulok előre, most sem jött össze a dolog. L

 

Szóval megkerestem az én első helyemet ahol megnézem az első kört.

 

Találtam is egy derékszöget, amiben két pozitívum volt az egyik a sportbirok, a másik egy pocsolya.

 

A Sportbirokkal jókat beszélgettünk, elláttak még pár infóval, míg elkezdődött a verseny.

 

Megnéztünk pár autót, és a tócsa sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, és ahogy a kedvesem szokott fogalmazni „ nem is volt semmi vicces”.

Így tovább álltunk egy másik derékszögbe, ahol persze ismét nem voltam elkényeztetve látványosságokkal.
 

Aztán egyszer úgy a 40. autó körül megállt a verseny… Jött az infó, kiütöttek egy tűzcsapot!

 Mivel ettől a helytől sem voltam elragadtatva, és tudtam hogy most időnk is lesz, így tovább álltunk.
 

Találtam is egy nyíltabb helyet ahol, egy jobb derékszög és egy bal derékszög közt volt egy 40 méter egyenes, és az egyenesben meg volt egy füves rész nagy fákkal ahol biztonságosan lehet fényképezni.

 Mivel láttam hogy ott van Galadriel, gondoltam odamegyek és megkérdezem milyen volt eddig, és mit tud a fejleményekről.
 

Alig beszéltünk pár szót az út szélétől 4-5 méterre, jött egy Úr és megkérte a kedvesem, és egy másik közelben álló nézőt hogy menjenek a fák mögött kb 10 méterre lévő árok másik oldalára. Aztán egyből mondta is nekem az ember ha nekem nincs igazolványom akkor én is, mivel én nem is reagáltam erre a felhívásra.

 Mondom hogy van MNASZ igazolványom, és nyúltam is érte a nadrágom zsebébe, de ő már mondta is hogy neki is van huszonhat, és én azzal kitörölhetem a seggem.
 

Jahhhhh… ha így akkor legyen így.

 A lelkes „sportszakmai felügyelő” (mert ő így határozta meg a szerepét) mondta hogy azért nincs rajta semmi mellény mert ő itt nem veheti fel az MNASZ mellényét, de megállítja a versenyt miattam!
 

…azt a versenyt ami már állt a tűzcsap kiütés miatt!

 Próbáltam magyarázni az illetőnek hogy MNASZ akkreditált fotós vagyok, nem hiszem hogy a szervező örülne ha elüldözne...
 

Itt már elég parázs vitában voltunk, és már a mellettem álló Gabi is telefonálgatott az illetékes szervezőnek, hogy szóljanak már az emberüknek hogy hagyjanak békén.

 

Az igazsághoz az is hozzá tartozik hogy mivel állt a verseny, ezért fényképezőgépem sem volt nálam, nem hogy a mellényem.

 Az előző két helyen sem volt rajtam a mellény, de talán ott a gépből kiderült hogy nem néző vagyok.
 

Szóval meguntam a szájkaratét, és mivel az embernek kezdtek szaporodni a mondataiban a trágár szavak, mivel nem tudott velem dűlőre jutni, ezért mondtam neki hogy szóljon be a rádión és kérdezze meg, mi is a tényállás. Nyilván mondta hogy ő nem, de én hívjam fel a szervezőt, és ha neki szólnak akkor maradhatok.

 Akkor elkezdte hogy én nem vagyok oda beosztva és így nem lehetek ott…
 

Ekkor már néha-néha elröhögtem magam az értelmetlen mondatokon, amit Gabi próbált kedvesen segíteni, de hiába.

Kedves kolléganőm mondta hogy a fotósoknál nincs beosztás, mi nem sportbírók vagyunk, hanem fotósok.
 

Az Úr erre már nem tudott mit tenni, inkább rátámadta a tőlünk hátrébb álló srácra hogy ne röhögjön (kicsit cifrábban igaz, de ez volt a lényeg).

Aztán ismét megkértem hogy ott a kezében az a rádió akkor használja már… és ekkor kis hatás szünet után, rákérdezett hogy akkor mi is legyen velem.

Jött is a válasz, ha biztonságos helyen állok akkor természetesem maradhatok. Utólag is köszönöm!

Ez alig került 20-25-percbe, de megérte…

Aztán egy másik spori is odajött és mikor mondta hogy még áll a verseny úgy 3-4 órát mert a Vízműnek helyre kell állítania a vízellátást akkor azért nem voltam boldog.

A rádió forgalom hallgatása közben hallottuk hogy felvetették mi lenne ha kivennék a problémás szakaszt, de nemleges volt a válasz.
 

Így a kemény érvelésekkel megszerzett „tartózkodási engedélyem” hátrahagyva el is jöttünk a Zamárdiból.

Később tudtam meg hogy nem volt zökkenőmentes a további verseny sem, mert sok volt a szünet különböző okokból.

 

A gyorsasági szakasz is rövidült 5 km-re, és a szakaszok száma is 3-ra csökkent, és ezt estig abszolválták a srácok.

Jó döntés volt hogy eljöttünk, remélem a versenyzők is megértik…!

Ez a blog most jelenik meg 3577. alkalommal
címkék: TME, Zamárdi
Share |
  
  
  
 
  
  
Blog címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k