2010-09-20 17:33:32
Utolsó módosítás : 2020-01-23 12:43:20
h i r d e t é s
Összes oldal:
502357643
Napi oldal:
19946
Jelenleg:
340
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam
E-maki webáruház

World Rally Championship 2019
végeredmény
1. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
263
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
227
3. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
217
4. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
102
5. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
102
6. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
98
7. J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
94
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
89
9. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
89
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Voltam is versenyen... meg nem is!

Trabantos barátaim hívtak hogy menjek le Zamárdiban lesz a hétvégén egy jó verseny…

 

Igaz nem érünk oda a prológra, ami elmondások szerint nagyon flottul ment, de a vacsorát már együtt ettük a srácokkal.

 

Vacsora közben meséltek a pályáról, körülményekről, indulókról és egyéb tudnivalókról…

 

Ekkor tudtam meg, hogy a 8 km-es gyors már csak 6 km, és kicsivel több a nevező, mint az eredetileg maximált létszám.

 

Már akkor feltűnt hogy egy ilyen szűk városi versenyre 115 db nevezést elfogadni azért bátorságra vall a szervezőktől.

 

Este mikor a szakadó esőben fuvaroztam haza a brigádot (a MÁV RT szocreál szállóra) a másnapi gyorsokat használva, kaptam némi képet a másnapi gyorsokról.

 

Szűk utcácskák, padkával, fákkal, korlátokkal, telek szélére kirakott terméskövekkel, tűzcsapokkal és egyéb érdekes városi akadályokkal.

 

A szálláson este próbáltam gyűjteni a számomra hasznos infókat, hogy hova is érdemes menni, fénykép készítési célzattal.

 

Mondták is a versenyző barátok, hogy igazából mindegy, mert mindenhol csak derékszög van, és azt is csak hátulról lehet nézni.

 

Nem lettem boldog…

 

Reggel még mindig esett az eső, és mivel a szállást a pálya körbe kerítette, valahogy éreztem hogy nem szabad ott maradnom, ki kell menni a zárt területről.

 

Nem szeretem ha korlátoznak a mozgásban. Már akkor sejtettem hogy nem lesz itt 4 gyors, plusz volt ígérve egy szponzori futam is, aminek keretében végre én is ülhettem volna egy igazi „kigyúrt” TRABANTBA. Annyit elárulok előre, most sem jött össze a dolog. L

 

Szóval megkerestem az én első helyemet ahol megnézem az első kört.

 

Találtam is egy derékszöget, amiben két pozitívum volt az egyik a sportbirok, a másik egy pocsolya.

 

A Sportbirokkal jókat beszélgettünk, elláttak még pár infóval, míg elkezdődött a verseny.

 

Megnéztünk pár autót, és a tócsa sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, és ahogy a kedvesem szokott fogalmazni „ nem is volt semmi vicces”.

Így tovább álltunk egy másik derékszögbe, ahol persze ismét nem voltam elkényeztetve látványosságokkal.
 

Aztán egyszer úgy a 40. autó körül megállt a verseny… Jött az infó, kiütöttek egy tűzcsapot!

 Mivel ettől a helytől sem voltam elragadtatva, és tudtam hogy most időnk is lesz, így tovább álltunk.
 

Találtam is egy nyíltabb helyet ahol, egy jobb derékszög és egy bal derékszög közt volt egy 40 méter egyenes, és az egyenesben meg volt egy füves rész nagy fákkal ahol biztonságosan lehet fényképezni.

 Mivel láttam hogy ott van Galadriel, gondoltam odamegyek és megkérdezem milyen volt eddig, és mit tud a fejleményekről.
 

Alig beszéltünk pár szót az út szélétől 4-5 méterre, jött egy Úr és megkérte a kedvesem, és egy másik közelben álló nézőt hogy menjenek a fák mögött kb 10 méterre lévő árok másik oldalára. Aztán egyből mondta is nekem az ember ha nekem nincs igazolványom akkor én is, mivel én nem is reagáltam erre a felhívásra.

 Mondom hogy van MNASZ igazolványom, és nyúltam is érte a nadrágom zsebébe, de ő már mondta is hogy neki is van huszonhat, és én azzal kitörölhetem a seggem.
 

Jahhhhh… ha így akkor legyen így.

 A lelkes „sportszakmai felügyelő” (mert ő így határozta meg a szerepét) mondta hogy azért nincs rajta semmi mellény mert ő itt nem veheti fel az MNASZ mellényét, de megállítja a versenyt miattam!
 

…azt a versenyt ami már állt a tűzcsap kiütés miatt!

 Próbáltam magyarázni az illetőnek hogy MNASZ akkreditált fotós vagyok, nem hiszem hogy a szervező örülne ha elüldözne...
 

Itt már elég parázs vitában voltunk, és már a mellettem álló Gabi is telefonálgatott az illetékes szervezőnek, hogy szóljanak már az emberüknek hogy hagyjanak békén.

 

Az igazsághoz az is hozzá tartozik hogy mivel állt a verseny, ezért fényképezőgépem sem volt nálam, nem hogy a mellényem.

 Az előző két helyen sem volt rajtam a mellény, de talán ott a gépből kiderült hogy nem néző vagyok.
 

Szóval meguntam a szájkaratét, és mivel az embernek kezdtek szaporodni a mondataiban a trágár szavak, mivel nem tudott velem dűlőre jutni, ezért mondtam neki hogy szóljon be a rádión és kérdezze meg, mi is a tényállás. Nyilván mondta hogy ő nem, de én hívjam fel a szervezőt, és ha neki szólnak akkor maradhatok.

 Akkor elkezdte hogy én nem vagyok oda beosztva és így nem lehetek ott…
 

Ekkor már néha-néha elröhögtem magam az értelmetlen mondatokon, amit Gabi próbált kedvesen segíteni, de hiába.

Kedves kolléganőm mondta hogy a fotósoknál nincs beosztás, mi nem sportbírók vagyunk, hanem fotósok.
 

Az Úr erre már nem tudott mit tenni, inkább rátámadta a tőlünk hátrébb álló srácra hogy ne röhögjön (kicsit cifrábban igaz, de ez volt a lényeg).

Aztán ismét megkértem hogy ott a kezében az a rádió akkor használja már… és ekkor kis hatás szünet után, rákérdezett hogy akkor mi is legyen velem.

Jött is a válasz, ha biztonságos helyen állok akkor természetesem maradhatok. Utólag is köszönöm!

Ez alig került 20-25-percbe, de megérte…

Aztán egy másik spori is odajött és mikor mondta hogy még áll a verseny úgy 3-4 órát mert a Vízműnek helyre kell állítania a vízellátást akkor azért nem voltam boldog.

A rádió forgalom hallgatása közben hallottuk hogy felvetették mi lenne ha kivennék a problémás szakaszt, de nemleges volt a válasz.
 

Így a kemény érvelésekkel megszerzett „tartózkodási engedélyem” hátrahagyva el is jöttünk a Zamárdiból.

Később tudtam meg hogy nem volt zökkenőmentes a további verseny sem, mert sok volt a szünet különböző okokból.

 

A gyorsasági szakasz is rövidült 5 km-re, és a szakaszok száma is 3-ra csökkent, és ezt estig abszolválták a srácok.

Jó döntés volt hogy eljöttünk, remélem a versenyzők is megértik…!

Ez a blog most jelenik meg 2828. alkalommal
címkék: TME, Zamárdi
Share |
  
  
  
 
  
  
Blog címkék
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2020.01.23-26.

hivatalos honlap

2020.01.26.

hivatalos honlap

2020.02.01.

hivatalos honlap

2020.01.31-02.02.

részletes információink

2020.02.15.

facebook esemény

2020.02.15.

részletes információink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k